Tuesday, June 24, 2014

رنگ های پیشنهادی برای منزلتان

اگر تصمیم دارید تا در خانه‌يتان تغییری ایجاد كنيد، برای تازه‌تر كردن و سرزنده كردن فضای خانه خود به آن رنگ تزريق كنيد. رنگ‌كردن و استفاده از وسايل تزئينی رنگی راهی سريع و اقتصادی برای زينت بخشيدن به خانه است. رنگی را انتخاب كنيد كه به آن علاقه داريد و دوست داريد در زمان طولانی در خانه شما حكم‌فرما باشد. در این مطلب چهار رنگ تابستانی جذاب را در دکوراسیون داخلی بررسی می کنیم.

1. نارنجی ملایم

نارنجی از رنگ انتخابی سال 2012 پانتون كمی ملايم‌تر است، اما همچنان جلوه زيبايی دارد. در فضاهای خنثی از اين رنگ می توانيد در يكی از ديوارها استفاده كنيد. اگر عاشق مصالح رنگی هستيد، مانند كاشی های بالای كابينت، برای ايجاد تعادل رنگی از رنگ‌های موجود در ديوار در قسمت‌های ديگر فضا نيز استفاده كنيد. يكی از مزايای اتاق پرنور و باز، اين است كه می توانيد از رنگ‌های تيره بدون اين‌كه اتاق خيلی خفه و گرفته شود استفاده كنيد. اگر ترجيح می دهيد ديوار اتاق روشن و سفيد باشد، می توانيد از رنگ‌ نارنجی در وسايل تزئينی يا مبلمان استفاده كنيد. ديوارهای نارنجی در يك اتاق خواب كه نياز به فضايی آرام دارد بيش از حد روشن است، اما می توان از رنگ نارنجی در مبلمان يك قسمت‌های ديگر استفاده كرد. اگر تصميم گرفته ايد كه ديوارهای اتاق خواب را به رنگ نارنجی درآوريد از نارنجی های روشن تر استفاده كنيد.

2. قرمز خشخاشی

رنگ چشم‌گير باعث می شود تا يك سازه معماری به خوبی بدرخشد و به چشم بيايد. اين رنگ قرمز خشخاشی توجه را به خود جلب می كند و كنتراست زيبايی با فضای سبز پشت ساختمان ايجاد می كند. رنگی شاد كه در بهار 2013 بسيار مد بود. وقتی نوبت به استفاده از رنگ می رسد فضاهای بيرونی خانه را فراموش نكنيد. اگر به رنگ نارجی- قرمز علاقه نداريد و نمی خواهيد كل يك ديوار را به اين رنگ درآوريد از آن در يكي از اجزای جذاب خانه استفاده كنيد.

3. زرد ليمويی

رنگ زرد رنگی پرانرژی و شلوغ است. بهتر است از اين رنگ به مقدار كم و يا از نوع خنثی آن استفاده كنيد. در رنگ زردی كه در عكس بالا می بينيد، هماهنگی خوبی با چنين فضای روشن و پرنوری دارد. اگر از يك رنگ زرد پرانرژی استفاده می كنيد سعي كنيد از آن به مقدار كم در اتاق بهره ببريد. اين رنگ زرد تيره‌تر و ملايم‌تر است، زيرا به آن كمی رنگ قهوه‌ای اضافه شده است. برای ايجاد يك تركيب رنگی جذاب‌تر از آن در كنار رنگ‌های خاكستری تيره و قهوه‌ای متمايل به زرد استفاده كنيد. اگر مي‌خواهيد از رنگ زرد در اتاق خواب خود استفاده كنيد، اين نوع رنگ زرد انتخاب بسيار خوبی است. اين رنگ در كنار چوب‌های تيره فضايی دنج خلق كرده است. زرد ليمويی در تخت‌خواب و تمشكی در صندلي. چون رنگ‌های برجسته با احتياط به كار رفته‌اند و ديوارها و كف‌پوش رنگي خنثي دارند، اين دو رنگ بر فضا مسلط نيستند.

4. صورتی روشن

اين رنگ با داشتن ديوارهايی تمشكی فضايی دنج، گرم، و زيبا پيدا كرده است؛ فضايی كامل برای روزهای زمستانی. اتاق خواب‌های صورتی فقط مختص دختربچه‌ها نيستند. از اين رنگ‌های صورتی مي‌توان در هر فضايی استفاده كرد.

No comments:

Post a Comment