Monday, June 30, 2014

سقف کناف 2014

در این پست به شما، مدل های جدید سقف کناف را نشان خواهیم داد.

Wednesday, June 25, 2014

دکور کردن خانه های کوچک

در این مطلب قرار است برایتان ایده های بسیار عالی برای دکوراسیون داخلی اتاق های کوچک را بنویسیم که از کمترین فضا، بیشترین استفاده را بکنید.

1 -  تخت کنج‌نشین در اتاق خواب

در اتاق هایی که کوچک هستند، می توانید دیوار حائلی میان تخت و بقیه اتاق ایجاد کنید. تخت را در کنجی از اتاق قرار دهید و با پرده یا دیواری که باعث تاریکی نشود، آنها را از هم تفکیک کنید. برای زیبایی هم می توانید از پرده های چوبی یا حصیری کمک بگیرید و روی آن قاب عکس یا اثر هنری نصب کنید. در جلوی آن  نیز میز و آباژور و ... را بگذارید. اتاق های کوچک بهتر است سفید باشند تا نور را بیشتر منعکس کنند و فضا دلبازتر دیده شود. 

2 - آشپزخانه ای به اندازه کابینت

امان از این آشپزخانه های کوچک که فعالیت را برای خانم خانه بسیار دشوار می کنند. اما اگر مجبور به داشتن آشپزخانه ای کوچک هستید، از همه فضای عمودی آن باید بهره بگیرید. ظرف و ظروف آشپزخانه به قدری زیاد و متنوع هستند که هر چه قدر هم کمد و کابینت داشته باشید، باز هم گویا جا کم است. ضخامت سطح کابینت ها را باریک تر از حد نرمال انتخاب کنید. همین چند سانتی متر برای نصب کابینت های بلندتر در بالای کانتر تاثیر گذار است. از دیوار پشت اجاق گاز می توانید برای نصب تاقچه و قرار دادن وسایل آشپزی کمک بگیرید. اگر در آن قسمت آینه دیواری هم نصب کنید، توهم بزرگ تر بودن فضا را هم اعمال کرده اید و به بزرگ تر دیده شدن فضا کمک می کند. 

3 - اتاق مهمان / کودک

می توانید اتاق باریک و بی استفاده را به اتاق مهمان یا اتاق کودک تبدیل و از فضای آن به بهترین شکل بهره بگیرید. یک گوشه از اتاق را با تخت های دیواری و دو طبقه پر کنید. در ادامه تخت هم، کمد و کشو کار کنید تا وسایل ضروری داخل آنها جای بگیرند. می توانید پرده ای هم برای تخت ها در نظر بگیرید تا در طول روز که استفاده خواب از آنها ندارید، اتاق شکل مرتب تری داشته باشد. 

4 -  اتاق مطالعه

گوشه های بی استفاده خانه را می توان به بهترین شکل استفاده کرد. البته این طرح برای خانه های بزرگ که قسمتی از آنها اتاق کوچکی وجود دارد، مناسب است. اما اگر ایده ای برای این اتاق ندارید ما پیشنهاد می کنیم آن را به فضای مطالعه تبدیل کنید. کتابخانه ای سراسری روی دیوار نصب کنید و در جلوی آن تختی قرار دهید که در عین راحت و استراحت، کتاب های مورد علاقه خود را نیز مطالعه کنید.  

6 - دستشویی شاد

دستشویی های کوچک را نیز می توانید با رنگ های روشن و شاد، دکور کنید تا بزرگ تر و زیباتر دیده شوند. برای این فضا، سینک کوچکی انتخاب کنید که ترجیحا در زیر خود کابینت نیز داشته باشد تا بتوانید لوازم مورد نیاز را داخل آن قرار دهید. 

7 - اتاق خواب دنج

وقتی آپارتمان خیلی کوچک است و اتاقی اختصاصی برای خواب ندارد، می توانید گوشه ای از آن را به فضای خواب تبدیل کنید و با پرده از بقیه اتاق جدا کنید. کنجی که برای خواب در نظر می گیرید را نیز با انواع قاب و روتختی و آثار هنری زیبا، تزئین کنید تا نمای بهتری داشته باشد. پرده تفکیک کننده را نیز با دیگر وسایل بخش بیرونی اتاق جفت کنید تا این همخوانی نظم فضا را نمایش دهند. 

8 - اتاق چند منظوره

یک اتاق چند منظوره اما زیبا می بینید که در طبقه های بالای یک آپارتمان بلند قرار دارد. پنجره سراسری با چشم اندازی که به بیرون دارد، نور زیادی را به اتاق وارد می کند. روشن بودن دیوارها نیز بر انعکاس بیشتر فضا بی تاثیر نیست. برای تزئین این اتاق از وسایل آنتیک یا مینیمالیستی استفاده شده است که بیشتر از اینکه کوچک و نقلی دیده شود، شیک و خاص دیده می شود. مبل هایی که تختخواب می شوند اتاق خواب را درست وسط هال آورده اند. این نوع مبلمان برای مواقعی که مهمان دارید هم بسیار مناسب است.

9 - اتاق ناهارخوری در دل اتاق نشیمن

در آپارتمان های کوچک، بهترین کار، استفاده از مبلمان چند منظوره است. مبل هایی که تخت می شوند. یا مبل هایی که به صورت L در گوشه اتاق چیده می شوند و می توان با قرار دادن میز پیش دستی، به عنوان فضای نشیمن و با قرار دادن میز بزرگ، به عنوان فضای غذاخوری از آنها استفاده کرد. 

Tuesday, June 24, 2014

مقالات طراحی دکوراسیون

مقالات بروز در زمینه دکوراسیون داخلی، سقف کناف و کابینت در دکوران آرا ....

دکوراسیون داخلی و اتاق خواب

برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب جدید و مدرن بهتر است از ایده ها و تکنیک های نو و خلاقانه استفاده نماییم. اتاق خواب ها مکانی برای استراحت و آسایش اعضای خانواده هستند بهتر است از تکنیک های مدرن و جدید در جهت آسایش و رفاه بیشتر در اتاق خواب استفاده شود. میزان نور پردازی و تهویه هوا به همراه عایق های حرارتی و صوتی برای داشتن اتاق پذیرایی دلپذیر لازم است اما توجه کنید که زیبایی اتاق خواب نیز می تواند بسیار مهم باشد.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب جدید :

امروز قرار است با ایجاد تغییرات متفاوت در اتاق خواب به یک دکوراسیون داخلی جدید و مدرن در اتاق خواب برسیم مکانی آرام و شیک که می تواند آسایش را برای افراد خانه در هنگام استراحت محیا کند اما بگذارید کمی به فضای استراحت خود نیز تنوع ببخشیم، و محیطی بهتر برای ریکاوری انرژی از دست رفته خویش بیابیم. بدون شک میان محیط اطراف و روح ما در هنگام استراحت انرژی های فراوانی رد و بدل خواهند شد ما می توانیم با طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب جدید و مدرن و به کاربردن ایده های نو اتاق خواب جدید و متفاوتی با پتانسل بالا برای استراحت ایجاد نماییم. مسئله دیگری که می توانیم به آن توجه کنیم نیازها و کاربردهای اتاق خواب برای ماست. آیا شما در اتاق خوابتان میز کار نیز دارید و یا ابزاری برای تماشای فیلم و گذراندن اوقات فراغت در اتاق خواب شما فراهم است؟ اگر قصد طراحی اتاق خواب با کاربردهای متفاوتی را دارید بهتر است فضاهای متفاوتی در اتاق خواب تعریف کنید و متناسب با آن طراحی خود را انجام دهید. لطفا به چند طراحی مدرن اتاق خواب جدید و متفاوتی که در ادامه برای شما قرار داده ایم توجه نمایید.

دکوراسیون داخلی منزل

اگر به دنبال چند ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی برای تغییر‌دادن خانه‌تان هستید، این ۱۰ مورد می‌تواند کمکتان کند. ۱) تنظیم چیدمان مبلمان و لوازم خانه را تغییر دهید: مبلمان را از کنار دیوار برداشته و سعی کنید آنها در زوایای جدیدتر و گیراتر بچینید. مثلاً قرار‌دادن کاناپه به صورت مورب در یک اتاق نشیمن باریک باعث می‌شود که اتاق وسیع‌تر دیده شود. ۲) یک دیوار را رنگ کنید: یکی از دیوارهای مهم خانه که در معرض توجه نیز هست را به رنگ دلخواهتان رنگ کنید. تابلوها و لوازم هنری از آن آویزان کنید و مبل جدید و زیبایی در آن قسمت قرار دهید (البته دقت داشته باشید که رنگ آن با سایر لوازم خانه هماهنگ باشد) ۳) از گل و گیاه استفاده کنید: گل و گیاه می‌تواند حال و هوای تازه‌ای به خانه بیاورد. اگر علاقه‌ای به رسیدگی به گل و گیاه ندارید، می‌توانید از گل‌ها و درختچه‌های مصنوعی استفاده کنید. کیفیت گل‌های مصنوعی هم آنقدر خوب شده است که به سختی می‌توان آنها را از گل طبیعی تشخیص داد. ۴) یک قالیچه محلی در نقطه‌ای بیندازید: قالیچه‌های محلی وسیله بسیار خوبی برای اتاق‌های گفت‌وگو و نشیمن به شمار می‌رود. قالیچه‌ای متناسب با اسباب و لوازم اتاق انتخاب کنید و آن را پایین میز بیندازید. ۵) تابلو و آینه از دیوارها آویزان کنید: تابلوهایی آویزان کنید که شخصیت و روحیه شما را منعکس کند. سعی کنید از قاب‌های تزئینی‌تر و زیباتر استفاده کنید. هنگام آویزان‌کردن دقت کنید که تابلو از هر قسمت خانه قابل مشاهده و گیرا باشد. ۶) مجسمه‌ها را در یک جا جمع کنید: مجسمه‌ها و پیکره‌های کوچک و مرتبط با هم را در قسمتی از خانه که مورد توجه است کنار هم قرار دهید. این مجسمه‌ها را به صورت‌های فانتزی و متنوع بچینید. ۷) از کوسن‌های تزئینی استفاده کنید: این بالشتک‌ها و کوسن‌های تزئینی به سادگی رنگ و بوی جدیدی به خانه می‌دهد و مبلمان منزل را نیز باشکوه‌تر جلوه می‌دهد. ۸) لامپ‌ها و لوسترها را عوض کنید: لوسترها و لامپ‌ها جزو وسایلی هستند که خیلی زود بر بیننده آشکار می‌کنند که سبک چیدمان خانه‌تان قدیمی است یا جدید. به دنبال لوسترهایی باشید که جدیدتر و فانتزی باشند و ضمناً با لوازم و رنگ‌بندی خانه‌تان نیز هماهنگ باشند. ۹) لحاف‌ها و رواندازها نیز مثل کوسن‌های تزئینی، به اتاقتان رنگ می‌دهد. این رواندازها و روتختی‌ها در انواع جنس‌ها و رنگ‌ها موجود می‌باشد. با توجه به روحیه و سلیقه خود زیباترین را انتخاب کنید. ۱۰) لوازم اضافی را از جلوی دید بردارید: وسایل و لوازم اضافی باعث از بین رفتن جلوه اتاق می‌شود. برای برگه‌ها، اسباب‌بازی‌های بچه‌ها و سایر اسباب و وسایلی که شکل اتاق را بر هم می‌زند، جای مخصوصی تدارک ببینید.

تاثیر دکوراسیون داخلی

طراحی داخلی یا (Interior Design) و دکوراسیون داخلی که به عنوان یک حرفه، یک هنر و یک صنعت در دنیا شناخته شده، بهینه سازی فضاهای داخلی را به منظورانجام فعالیت های روزمره یعنی زندگی و کار است. بخش اعظم عمر ما در فضاهای داخلی بناها سپری می شود. این فضاها محیطی را ایجاد می کنند که پاسخ گوی نیازهای اساسی ما نظیر نیاز به سرپناه بوده و بسیاری از فعالیت های ما در آن صورت می گیرد. همچنین آنچه به یک بنا روح می بخشد، فضای داخلی آن است. بنابراین می توان گفت کیفیت فضای داخلی از یک طرف تأثیر مستقیمی بر نحوه انجام فعالیت های ما در آن دارد و از طرف دیگر نگرش، احوال و شخصیت ما را تحت تأثیر قرار می دهد. براین اساس، هدف طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی، بهبود عملکرد فیزیکی و روانی فضا برای راحت سازی زندگی در آن است. فضای معماری بدون طراحی داخلی یا اصلا قابل استفاده نیست و یا در صورت قابل استفاده بودن، کارآیی لازم و بهینه را نخواهد داشت. هر فضای داخلی اعم از محل کار، تفریح یا سکونت، قابلیت زیبا شدن را دارد؛ تنها بایست چگونه از اصول و عوامل سازمان بندی صحیح بعلاوه کمی ذوق و سلیقه استفاده کرد تا شرایط مناسب و دلخواه پدید آید. شروع کار در فضاسازی و تزئین باید عاری از جنبه های ذهنی و خیال پردازی غیر واقعی باشد. برخورد اول با مساله لازم است با در نظر گرفتن عینیات و امکانات صورت پذیرد.

دکوراسیون داخلی اداری و مسکونی

امروزه دکوراسیون داخلی فضاهای چه مسکونی و چه اداری سهم بسیار زیادی در روحیه افراد به خود اختصاص می دهد. چرا که با گسترش جمعیت و نیاز انسان به کارهای متمرکز, وقت بیشتری در فضاهای بسته سپری می گردد. از این رو یک طراحی مناسب برای دکوراسیون داخلی می تواند اثر مثبت بر روند زندگی یک فرد برجا بگذارد

دکوراسیون داخلی فروشگاه ها

طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاها امروزه با استقبال صاحبان برندها و فروشگاهای بزرگ و کوچک روبرو گردیده است. موفقیت بیشتر فروش در این قبیل مکانها که از طراحی مناسب دکوراسیون داخلی برخوردار است به خوبی مشهود است چرا که چشم انسان زیبائی ها را می بیند و بیشتر برای خرید به سمت مکانهای جذاب تر خواهد رفت و خرید خود را جذاب و خاطره انگیز می پندارد.

نکات دکوراسیون داخلی

در اینجا به چند نکته در مورد طراحی داخلی پیشرفته می پردازیم: فضای نشیمن فضایی است که ما در آن اوقات فراغت و بی پیرایگیمان را سپری می کنیم در این فضا باید به خوبی راحتی، آسایش و غیر رسمی بودن را تجربه کنیم. این فضا نباید مانع لذت و خوشی شود. در واقع ثابت شده است که هر احساسی را که ما نسبت به منزلمان داریم احساسی است که نسبت به خودمان داریم. زیرا خانه ما فضایی است که در آن خود واقعیمان را تجربه می کنیم. پس آیا به نظر شما هر انسانی ارزش این را ندارد که فضایی زیبا و آرام برای آسایش خود بیافریند؟ اگر خانه شما فاقد جایی است که بطور مستقل به اوقات فراغت و بی پیرایگی اختصاص داشته باشد، بهتر است هر طور که می توانید اتاق پذیرایی را کمی از حالت رسمی در بیاورید. باید بدانیم که هرجا تقارن وجود دارد رسمی بودن وجود دارد، لذا برای ایجاد فضای غیر رسمی مبلمان مدرن توصیه می شود. زیرا در مبلمان کلاسیک وجود المانهای متقارن، تجمل و غیر رسمی بودن را ایجاد می کند که این موارد به نوبه خود ما را از فضایی برای لمیدن و استراحت کردن دور می کند. در فضای نشیمن معمولاً از کاناپه استفاده می گردد ولی استفاده از مبلمان مدولار به مراتب راحت تر می باشد. نکته: مبلمان مخصوص گفتگو را حول یک نقطه مرکزی بچینید. می توانید روبروی خود تابلویی زیبا یا پنجره ای روبه فضایی باز که گیرایی بصری فضا را افزایش می دهد تعبیه نمایید. نکته : نورپردازی این اتاق نیز تا جایی که آسایش را فراهم سازد بسته به سلیقه فرد و نیاز اتاق طراحی می شود. اتاق نشیمن بدلیل اینکه محل چندین فعالیت مختلف است چند نوع منبع نور نیاز دارد. منابع تأمین نور مستقیم و غیر مستقیم. نور تأکیدی نیز می تواند حائز اهمیت باشد مثلا تأکید بر روی یک اثر هنری روی دیوار یا یک مبلمان خاص. توجه داشته باشید که نورهای تأکیدی باید دست کم سه برابر نور عمومی باشد. نکته: نور و رنگ با هم پیوند دارند. رنگی را که در نور روز مشاهده می کنید ممکن است در شب به نحو شگفت آوری متفاوت جلوه کند. لامپ های نور سفید معمولا به رنگها یک رنگ گرم زرد استفاده می کنند. لامپ های فلئورسنت کمی رنگ آبی خاکستری به رنگها اضافه می کنند. هالوژنها نیز نور سفیدی با مقدار کمی تغییر رنگ ایجاد می کنند. لذا در فضای نشیمن که ممکن است فعالیت های شبانه جریان داشته باشد وجود چه روشنایی یا المان نوری مفید است. نکته: اتاق شما از چه نوع نور طبیعی برخوردار است؟ اگر رو به جنوب و آفتاب گیر است با رنگهای سرد یا خنثی اتاق تان را ملایم کنید. اگر رو به شمال است اجازه دهید رنگ های گرم و سر زنده تعادل را برقرار نماید. زیرا رنگ هایی با ته رنگ های گرم درخشان می تواند روح را سبک کند. نکته: رنگ های گرم صمیمیت بیشتری به اتاق نشیمن می بخشند. نکته: قرار دادن یک کتابخانه در اتاق نشیمن می تواند به دلنشین شدن فضا کمک کند.

اتاق غذاخوری

آیا تا به حال فکر کرده اید که چقدر وقت صرف غذا خوردن می کنید؟ مطمئنا احساسی که در این اتاق تجربه می کنید فوق العاده حائز اهمیت می باشد. بطور نمونه مرکز ثقل اتاق می تواند یک میز و صندلی های اطرافش باشد. برای اینکه این اتاق بتواند عملکرد خوبی داشته باشد چراغ سقفی نیز تعبیه می گردد. البته هیچ چیز مانند پرتوی شمع به اتاق سرزندگی و احساس نمی بخشد. در واقع استفاده از شمع بر روی پایه های بلند اشتها را افزایش داده و سبب لذت از غذاخوردن می شود. انتخاب رنگ، زمان غذا خوردن بسیار حائز اهمیت است. مثلا رنگهای ملایم در روز زیبا ولی در شب اغلب بی روح و پریده رنگ است. نکته مهم دیگر این است که باید در کنار هر میز جای کافی برای تحرک آرنج و پاها وجود داشته باشد. همیشه ارتفاع میز و دسته های صندلی ها را اندازه بگیرید تا مطمئن شوید که دسته ها کاملا در زیر میز جا شوند. برای چیدمان این اتاق ارجحیت های خود را در هنگام مراجعه به یک رستوران مورد علاقه یادداشت کنید و در چیدمان فضای نهار خوری خود بگنجانید تا حتی الامکان خود را از غذای آماده بیرون دور نگه دارید. اگر اتاق غذاخوری شما مستقل نمی باشد، می توانید گوشه ای از اتاق پذیرایی را به عنوان غذاخوری مورد استفاده قرار دهید. در این صورت طرح و رنگ اتاق پذیرایی در قسمت غذاخوری بسیار تأثیر گذار می شود. برای مثال نور سبز در این فضا اصلاً مناسب نمی باشد همچنین رنگ زرد در اتاق غذاخوری احساس هیجان ایجاد می کند. همچنین استفاده از رنگ های قرمز و نارنجی اشتها را افزایش می دهد. نکته: بهتر است در کنار سالن غذاخوری بوفه ای برای نگهداری ظروف ایجاد گردد. نکته: اگر اتاق غذاخوری در کنار نشیمن اصلی خانواده قرار دارد بهتر است روکش پارچه مبلمان و جنس سایر پوشش ها به گونه ای باشد که دوام آنها زیاد و همچنین نگهداری آنها آسان باشد نکته: برای نورپردازی این فضا می توان از چراغ های ریل دار و یا کلید دیمری برای تنظیم نور استفاده کرد.

سالن پذیرایی

فضای زندگی شما بوم نقاشی شماست. فرصتی است تا شما علایق، احساسات و شخصیت خود را در آن ابراز کنید. فضایی است که شما عزیزان خود را در آن پذیرایی می کنید. در چیدمان این فضا انتخاب مبلمان مناسب، باعث ایجاد فضایی جذاب می گردد. در طراحی اتاق پذیرایی همچنین باید به مواردی از قبیل قفسه های جاسازی شده برای کتاب، گچ بری ها، تهویه و پوشش پنجره ها دقت نمود. نکته: در فضاهای مسکونی امروزی به علت کمبود جا می توان با استفاده از کاناپه تختخوابشو که خود طرح های گوناگون دارد اتاق پذیرایی را به اتاق مهمان تبدیل نمود. نکته: مبلمانی که توازن خود را از راه تقارن برقرار می کند رسمی تر از مبلمان نامتقارن است. نکته: اگر در منزل فضای نشیمن و پذیرایی یکی است، می توان با استفاده از مبلمان غیر رسمی چیدمان آنرا انجام داد، در غیر اینصورت طراحی پذیرایی باید به گونه ای دعوت کننده باشد که میهمان در آن احساس آرامش کند. نکته: از عناصری که باعث رسمی شدن اتاق پذیرایی می شود، می توان دایره های پارچه کوب با رنگ های لطیف و کاغذ دیواری قالی های شرقی، موکت های پهن و آویر روی پنجره را نام برد. نکته: از عناصری که باعث غیر رسمی شدن اتاق پذیرایی می شود، می توان به بافت های خانگی، صنایع دستی، رنگ های شاد، دیوار آجر نما، چوب طبیعی، گلیم و کرکره اشاره کرد.

اتاق خواب

جالب ترین اتاقها آنهایی هستند که معرف ذوق بصری ساکنان آنها می باشند. در واقع فردیت بخشیدن به اتاق امری است کاملا شخصی و خصوصی، اما اگر به دور و بر خود نگاه کنیم متوجه می شویم که اتاقهایی را که افراد صاحب آن با آثار هنری، میراث خانوادگی، عکسها و علائق خود دکور نموده اند، بسیار جذاب تر از اتاقهایی است که با خورده ریزهای بی نام و نشان که برای صاحب آن بیگانه است و معنای عاطفی ندارد. اتاق خواب را می توان محلی برای آرامش، استراحت کردن، سپری کردن اوقات بیکاری، انجام فعالیتهای ورزشی و عبادت و ... در نظر گرفت. بزرگی و کوچکی این فضا به عملکردها و وسایل متفاوت مورد استفاده در آن بستگی دارد. مسائلی که در طراحی اتاق خواب باید در نظر گرفته شود: ١- نور ٢- تهویه هوا ٣- موقعیت و محل جغرافیایی اتاق خواب در منزل (معمولا سمت جنوب) ۴- در صورت امکان قرار دادن حمام در اتاق خواب ۵- قرارگیری درب ورودی اتاق خواب در محوطه ای دور از فعالیت افراد خانواده و جایی خارج از دید مستقیم ۶- طراحی فضایی برای لوازم و لباس ها ٧- دکوراسیون و رنگ آمیزی دلنشین و مناسب که جلوه ای از آرامش و سکوت را به ارمغان آورد ٨- مبلمان هماهنگ با سبک به کار رفته در اتاق خواب. نکته: از آنجا که اتاق خواب خصوصی ترین فضا در یک خانه است باید سلیقه شخصی صاحب آن را به طور کامل در نظر گرفت. ولی تا آنجایی که طراح می تواند باید صاحب خانه را از روانشناسی رنگ ها و تاثیری که هر رنگ بر روح و روان انسان می گذارد مطلع نماید. برای مثال انتخاب رنگ درخشان در اتاق خواب هنگام استراحت بسیار آزار دهنده است. نکته: اتاق خواب معمولا جهت استراحت مورد استفاده قرار می گیرد، در نتیجه برای ایجاد آرامش بیشتر بهتر است از رنگ های سرد مانند سبز و آبی که رنگ های آرامش بخشی هم هستند استفاده نمود. برای طراحی اتاق خواب گرم و سنتی با اندکی تجمل، استفاده از رنگ های به کار رفته در صنایع دستی شرقی توصیه می گردد. شایان ذکر است رنگ های گرمی چون طلایی، نارنجی، و قرمزهای پرمایه و آجری که از عناصر طرح های سنتی شرقی است، خود عامل بسیار مهمی در خلق نمایی با شکوه و گرم در یک فضای داخلی می باشد. نکته: اگر اتاق خواب شما دارای پنجره های بزرگ باشد بهتر است از پرده های ضخیم که با دکوراسیون اتاق شما متناسب است استفاده نمایید. نکته: برای کفپوش اتاق خواب توصیه می گردد که از کفپوش های عایق حرارتی مانند موکت، پارکت و... استفاده شود. نکته: اگر از کاغذ دیواری برای دیوارپوش استفاده می کنید بهتر است که طرح و نقش آن ظریف، همراه با خطوط ملایم و نرم باشد. در چیدمان اتاق باید دقت نمود که تخت زیر پنجره یا روبروی درب ورودی قرار نگیرد، زیرا هنگام باز بودن درب ورودی فردی که بر روی تخت خوابیده باشد کاملا قابل دید می باشد و حس نامطلوبی را به شخص القا می کند. نکته: طراحی اتاق فرزندان بستگی به جنسیت، رشته تحصیلی، سن و... دارد و نسبت به نیاز آن ها طراحی می شود.

اتاق خواب کودک

زمانی که پایه و اساس شخصیت ما شکل می گیرد، زمان کودکی ماست. لذا فضایی که ما در آن کودکی خود را سپری می کنیم بسیار حائز اهمیت می باشد. اعتماد به نفس و شهامت دو الگوی مهم شخصیتی هستند که وجودشان برای موفقیت مورد نیاز است. لازم است بدانیم که این دو خصوصیت که در زمان کودکی ما شکل می گیرند نیاز به فضایی خلاق، پر انرژی، با رنگهای متنوع و همچنین وجود هرگونه ایمنی دارد که کودک بی پروا و بدون وجود خطر آسیب دیدگی و صدمه جسمی، شهامت و خلاقیت خود را زندگی کند. لذا باید از استفاده پلکان، پنجره هایی با دست انداز کم، کف پوشهایی با بافت خشن و رنگهای تیره که آلودگی را نمایان نمی سازند، در چیدمان اتاق کودک خودداری نمود. نکته: برای رنگ اتاق کودک می توان از رنگ های شاد و پرانرژی و در عین حال آرامش بخش استفاده کرد. نکته: برای طراحی اتاق کودک بهتر است از پوسترهای رنگی که مورد علاقه کودک باشد یا موضوع مورد علاقه کودک استفاده نمود. برای مثال اگر کودک علاقه به هواپیما دارد می توان دیوارها را با رنگ آبی و سفید رنگ کرد و از کلکسیون هواپیماهای اسباب بازی و نورپردازی متناسب و مشابه به رنگ چراغ های هواپیما استفاده نمود. نکته: اگر بافت پرده نرم باشد محیط اتاق لطیف شده و بهتر است که طرح، نوع و نقش آن از اشکال عروسکی و کارتونی باشد. نکته: مناسب ترین وضعیت و موقعیت برای قرارگیری اتاق کودک در نزدیکی اتاق والدین است. نکته: کفپوش اتاق کودک باید از نوع نرم و عایق حرارتی باشد. مانند موکت یا کفپوش های خاص اتاق کودک که کفپوش های PVC نمونه ای از آنهاست. نکته: از آنجایی که کودک علاقه به نقاشی و نوشتن روی دیوار دارد دارد بهتر است قسمتی از دیواراتاق او را با کاغذ های رولی پوشاند. نکته: برای راحتی و آرامش بیشتر در شب بهتر است از چراغ خواب یا آباژور در کنار تخت خواب کودک استفاده شود. نکته: از نظر ایمنی توصیه می شود از تخت خواب لبه دار با کوسن برای محافظت از کودک در هنگام خواب استفاده شود

طراحی دکوراسیون داخلی

پس از نیازهای اصلی آنها ایجاد فضای مناسب برا ی زندگی می باشد. پس با توجه به این نیاز بحث دکوراسیون داخلی بسیار قابل توجه خواهد بود. علم تجربی دکوراسیون داخلی از نظر ظاهری و تاثیر روانی به این موضوع می پبردازد و با جزئیات بیشتری نسبت به معماری به فضای زندگی توجه می کند.

دکوراسیون داخلی به شاخه های تخصصی تری همانند نورپردازی ساختمان و نما, طراحی دکوراسیون داخلی مغازه, طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه و مردانه, طراحی رستوران, طراحی داخلی ویلا, طراحی حیاط و نمای ویلا, طراحی داخلی موزه, طراحی دکوراسیون استخر, طراحی پارتیشن اداری, طراحی دکوراسیون بیمارستان,طراحی دکوراسیونداخلی آشپزخانه, اتاق خواب, و بسیار موضوعات دیگر تقسیم می شود.

معماري داخلي (Interior Design) یک حرفه هنری و صنعتی است که نقش مهمی در بهینه سازی و ایجاد فضای مناسب و ایده آل برای زندگی بشر ایفا می کند. نوع چيدمان و تقسيم بندي فضا، جنس و رنگ پوشش دیوارها ،كف و سقف ، مبلـمان و مجموعه عوامل موثر ديگر از جمله نورپردازی زيبايي و كار آمدي فضاهاي داخلي را تعیین می کند. امروزه تاثير معماري داخلي بر آرامش ( مجموعه هنجارهاي عصبي ) ، راندمان ( در فضاهاي اداري ) ، اثر بخشي ( در فضاهاي تجاري ) بسيار بديهي و ضروری به نظر ميرسد. هدف معماري يا طراحي داخلي عبارت است از بهبود كارکرد فيزيکي و رواني فضاهاي داخلي ساختمان‎ها، جهت تسهيل انجام فعاليتهاي روزمره زندگي در آنها. بدين‎ترتيب، فضا اصلي‎ترين عنصر طراحي داخلي به شمار مي ‎رود و حتي مي‎توان از طراحي داخلي به فضاسازي داخلي نيز تعبير نمود. طراحي داخلي در حقيقت با عنصر فضا آغاز مي‎شود و در نهايت بايستي به ارتقاي كيفيت فضا بيا‎نجامد. از اين‎رو، كيفيت فضايي طرح يكي از پارامترها و معيارهاي بسيار مهم در ارزش‎يابي پروژه‎هاي طراحي داخلي محسوب مي‎شود.

نکته: مهمترین نکته در دکوراسیون یک فضا به هیچ وجه خود دکوراسیون نیست. بلکه نکته مهم این است که فضایی را خلق کنید که بازتاب شخصیت شما باشد و شما را معرفی کند.

مهم این است که در خانه خود احساس راحتی و آرامش کنید. " قوانین و قواعد " را فراموش کنید، "خوش سلیقه " بودن را فراموش کنید! تنها و تنها فراموش نکنید که کی هستید.

دکوراسیون مدرن چیست ؟

"هرچه کمتر بهتر" . این یکی از اصول دکوراسیون مدرن است. در دکوراسیون مدرن هر چه مبلمان کمتر باشد، جلوه بیشتری دارد. در اتاق‌های مدرن امروزی بیش از هر چیز سادگی وسایل مورد تاکید است و اغلب از رنگ‌های تیره یا سیاه استفاده می‌شود

عناصر اصلی دکوراسیون

1. پوشش های اصلی فضاها شامل دیوارها، کف ها، سقف ها و درها.

2. لوازم دکوراسیون شامل مبلمان، پرده ها، فرش و غیره.

در مقام مقایسه این دو قالب با هم، به لحاظ نقش دکوراسیونی شان در محیط، پوشش های فضا از اهمیت بیشتری برخوردار می باشند زیرا که نسبت به لوازم دکوراسیونی ثابت تر بوده و به گونه ای نقش پس زمینه را برای آن لوازم اجرا می کنند.

در میان این پوشش ها، دیوارها به جهت وسعت حضورشان در فضا، جایگاه ویژه ای داشته و میزان تأثیر گذاریشان بر دیگر لوازم دکوراسیونی بسیار چشمگیرتر است. گذشته از موضوع تأثیر بر روی دیگر لوازم محیط، دیوارها و رنگ انتخابشان در تغییر وسعت و نور فضا نیز بسیار مؤثر است.

home-decoration-saidaonline

رنگ سفید

رنگ سفید القاء کننده آرامش و آسایش است. این رنگ یکی از پرکاربردترین ها در طراحی دکوراسیون فضا است و این بدلیل قابل ترکیب بودن سفید با سایر رنگ هاست. ( ترکیب به معنای کنار هم قرار گرفتن ) بکار گیری رنگ سفید برای پوشش محیط های کوچک و کم نور به منظور روشن کردن محیط و همچنین بزرگتر جلوه دادن محیط توصیه می شود و مد نظر دکوراتور ها می باشد. نورپدازی پوشش های سفید با نور های طبیعی یک رنگ گرم و با نورهای مصنوعی رگی سرد را ایجاد می کند و در نتیجه با اضافه کردن نورهای زرد، قرمز و قهوه ای در کنار نور مصنوعی مانند فلورسنت و یا افزودن لوازمی به یک و یا چند رنگ یاد شده در محیط تغییر می کند. این رنگ ها از کیفیت سفید کم نمی کنند بلکه آنرا گرم تر می کنند. رنگ سفید جهت ایجاد هماهنگی بین سبک های متفاوت معماری و فضاهایی با معماری قدیمی بسیار مناسب است.

رنگ های خنثی

به رنگ هایی از درصد بالای سفید تشکیل شده و ولی به هیچکدام از رنگ های اولیه و ثانویه مایل نیستند رنگ خنثی می گویند. رنگ های کم مایه مانند صورتی و نارنجی کم رنگ یا آبی آسمانی جزء رنگهای خنثی نیستند ولی رنگ کرم و خاکستری از رنگ های خنثی به حساب می آیند. مواد طبیعی مانند سنگ ها، خاک، زمین، چوب ، حصیر، شن و... همچنین در برخی از موارد مصنوعی مانند فلز، شیشه، سیمان و غیره دیده می شوند. در هنر دکوراسیون، رنگ های خنثی دارای اهمیت بسیار بالایی بوده بسیار پرکاربرد هستند. خنثی بودن رنگ های به شما اجازه می دهد تا براحتی در کنار رنگ های دیگر ،ترکیبهای زیبایی را رای فضا ایجاد نمایید. با توجه به ملایم و آرامش بخش بودن این رنگ ها . با رنگ میزی دیوارها با یکی از آنها می توان پس زمینه مناسبی جهت نصب تابلو ، نوارهای چاپی و کاغذی ، پرده ها و بطور کلی دیوارکوب ها بوجود آورد. یکی از راههای ایجاد تعادل در ارامش بخش بودن محیط در فضاهایی که از وسایل دکوری و زینتی مملو است بطوریکه نیاز به کم کردو لوازم نباشد ،استفاده از رنگهای خنثی در پوشش سطوح اصلی یا تعویض پوشش های ثانویه مانند رومبلی، پرده و غیره به یکی از رنگ های خنثی است. زمانی که می خواهید بخشی از محیط مثل دیوار، در، پنجره و یا خرده ریزهایی مانند چوب پرده،دستگیره های درب رلوازم موجود در محیط که در معرض دید بیننده قرار دارد را رنگ آمیزی کنید حتما یکی آز خنثی ها را بکار ببرید. رنگ های خنثی جهت برطرف کردن معایب معماری و فرورفتگی ها و حتی شکستگی ها بسیار ایده آل هستند! همچنین رنگ های خنثی برای اهداف مخبلف دیگر در محیط ،مورد استفاده زیادی برای دکوراتور دارد. برای نمونه نصب یک تابلو به یکی از رنگ های گرم مانند زرد در یک محیط که با رنگ آمزیز خنثی پوشانده شده است دارای اهداف زیر می باشد: 1. معطوف کردن توجه بیننده به این تابلو که به صورت مناسب نیز نورپردازی شده است. 2-خارج کردن محیط رنگ آمیزی شده با رنگهای گرم و پر انرژی از یکنواختی بطور کلی و بارز می توان از این مثال استفاده کرد که نمایاندن برجستگی ها و فرورفتگی های کنار دیوار و یا داه پله ها و ... با قرار دادن رنگ های گرم در کنار رنگ های خنثی ممکن است و بالعکس همانطور که قبلا هم اشاره شد برای پوشاندن عیوب و یا برجتگی و فرو رفتگی ها استفاده رنگ های خنثی به تنهایی کفایت می کند. منبع : دلگرم

دکوراسیون داخلی منزل

هفت صبح:برای اینکه خانه‌تان تلاقی زیبایی و پیوند روحی و معنوی اعضای خانواده‌تان باشد، باید زیبایی و آرامش را میهمان آن کنید. طراحی زیبا و اجرای درست اصول اولیه چیدمان، برای رسیدن شما به این هدف کارساز خواهد بود. نکات زیر راهکارهایی ساده اما اصولی برای چیدمان خانه به شمار می‌رود. قرار دادن چندین تابلوی عمودی در کنار هم سبب مرتفع به نظر آمدن دیوارهای خانه و کنار هم قرار گرفتن تابلوهای افقی سبب پهن و طولانی به نظر آمدن دیوارها می‌شود. برای نصب تابلوهای هنری باید به این نکته توجه کنید که این تابلوها باید دو‌سوم پهنای دیوار را پوشش دهند تا در چیدمان خانه جلوه کنند. رنگ‌آمیزی دیوارها بسیار مهم است بنابراین حتما با علاقه شخصی خود و دیگر اعضای خانواده این کار را انجام دهید. بهتر است رنگ مورد نظر خود را روی قسمت کوچکی از دیوار امتحان کنید تا از شدت روشنی، تیرگی یا درخشندگی رنگ اطمینان حاصل کنید. این نکته قابل ذکر است که چون انواع نورپردازی روی رنگ‌ها تاثیر دارند بنابراین بهتر است امتحان رنگ را در زیر همان نوری انجام دهید که بیشترین زمان را با آن سپری می‌کنید. نورپردازی یکی از نکته‌های مهم در چیدمان اصولی است که متاسفانه کمتر در طراحی دکوراسیون داخلی خانه به آن توجه می‌شود. به طور مثال شما می‌توانید برای داشتن فضایی گرم وشاد از نورهای زرد و سبز و برای داشتن فضایی آرام از نورهای آبی و بنفش در خانه استفاده کنید، در این صورت بدون تغییر در چیدمان می‌توانید حس و حال خانه‌تان را عوض کنید. برای خانه‌های کوچک که فضا در آنها محدود است و امکان قرار دادن هر‌گونه وسایل تزئینی در آن وجود ندارد، بهتر است از باکس‌های چوبی که به دیوار نصب می‌شود، استفاده کنید. انتخاب مبلمانی به شکل ال بهترین گزینه برای خانه‌های کوچک است. فقط این نکته قابل ذکر است که قبل از خرید، حتما دیواری که قرار است قسمت بزرگ مبلمان ال در آن قرار بگیرد را متر کنید. اگر در ورودی خانه مستقیم و بدون هیچ راهرو و فضایی روی قسمت‌ هال و پذیرایی خانه باز می‌شود، بهتر است از تخته چوب‌های بادبزنی که دارای طرح و شکل‌های متنوع و زیبا‌ست و در ضمن بسیار راحت نیز جابه‌جا می‌شود برای کنار در استفاده کنید تا احساس راحتی بیشتری در خانه داشته باشید. نورگیر بودن خانه یک حسن بزرگ است بنابراین سعی نکنید نور خانه را با آویزان کردن پرده‌های سنگین و چند لایه آن هم تنها به دلیل زیبا بودن ازبین ببرید زیرا تاریک بودن خانه آن را دلگیر جلوه می‌دهد. بو و رایحه خوش نیز در مطبوع به نظر آمدن خانه بی‌تاثیر نیست وشاید افراد کمتر به آن توجه کنند در صورتیکه وجود بوی نا‌مطبوع در خانه، بسیار زود افراد را دل زده و از فضا دور می‌کند.

دکوراسیون داخلی و چیدمان لوازم

پرش به محتوای اصلی رفتن به نوارابزار فهرست دکوراسیون داخلی، سقف کناف|دکوران آرا 1 به‌روزرسانی وردپرس, 6 به‌روزرسانی افزونه, 1 به‌روزرسانی پوسته درود، SEO Admin بیرون رفتن وردپرس 3.9.1آماده است! لطفا هم اکنون به روز رسانی کنید. ویرایش نوشته افزودن نوشته W3 Total Cache" You can now keep W3 Total Cache up-to-date without having to worry about new features breaking your website. There will be more releases with bug fixes, security fixes and settings updates. Also, you can now try out our new features as soon as they're ready. Click Here to enable "edge mode" and unlock pre-release features. Hide this message عنوان را وارد نمایید دکوراسیون داخلی و چیدمان لوازم پیوند یکتا: http://www.decoranara.com/دکوراسیون-داخلی-و-چیدمان-لوازم/ ویرایش نمایش نوشته دریافت پیوندک افزودن پرونده چندرسانه‌ایInsert Quform متن دیداری bilinkb-quotedelinsimgulollicodemoreبستن برچسب‌هاتمام صفحهجهت متن طراحی دکوراسیون در خانه بسیار اهمیت دارد. برخی افراد برای تنوع خانه خود را بازسازی می کنند. باید این کاررا به کسی بسپارید که ماهر و همچنین خلاق باشد.

1 - تنوع و تفاوت

قسمتی از فضای میز عسلی اتاق‌نشیمن را به چند قطعه تزیینی اختصاص دهید. در انتخاب وسایل دقت کنید که اندازه و شکل آن‌ها متفاوت باشد تا بیش‌تر به چشم آیند.

در این‌‌ تصویر، شکل خاص و رنگ آباژور بیش از هر چیز جلب توجه کرده، در کنار آن اشکال گوی‌مانند، جعبه مستطیل‌شکل و پارچ بلوری که به عنوان گلدان قرار داده شده است، دیده می‌شود. تفاوت رنگ‌، اشکال مختلف هندسی و اندازه‌های متفاوت به خوبی رعایت شده و توجه‌ها را به خود جلب می‌کند.

نکاتی در باره چیدمان لوازم دکوری - خانه داری آکا

نکاتی در باره چیدمان لوازم دکوری

دکوری

2 - تعدد و تکرار

با تکرار چیزهای حتی ساده تاثیرگذار باشید. در این تصویر در روی این شومینه سه سری نقشه‌ با قاب‌های سفید مشابه جلب توجه می‌کند. کافیست چند شیئ کوچک‌تر را کنار موارد مشابه این نقشه (به صورت پخش ) قرار دهید. دقت کنید از میزان توجه به مورد اصلی کم نشود.

نکاتی در باره چیدمان لوازم دکوری - خانه داری آکا

نکاتی در باره چیدمان لوازم دکوری

3 - استفاده از رنگ‌های متضاد

استفاده از وسایل در کنار زمینه متضاد، آن‌ها را برجسته‌تر نشان می‌دهد. در این اتاق ناهارخوری، قرار دادن ظروف سفید داخل گنجه مشکی، جلب توجه کرده است. استفاده از رنگ سبز به عنوان برگ‌های سرخس و گلابی داخل ظرف به این مجموعه ظروف سرد، گرما می‌دهد. سبز در واقع رنگ سومی است که بین دو رنگ‌ متضاد ارتباط برقرار کرده است.

نکاتی در باره چیدمان لوازم دکوری - خانه داری آکا

نکاتی در باره چیدمان لوازم دکوری

4 - قسمتی از یک دیوار را به وسایل اختصاص دهید .

تعداد زیادی از اشیاء مشابه از کتاب گرفته تا ظروف و عکس‌های گرفته شده در سفر را در فضایی خاص مانند این ویترین از پیش ساخته شده قرار دهید. سعی کنید تعداد قفسه‌های مکعبی تکرار شود. در هر قفسه اشیاء بلند را عقب‌تر گذاشته و اشیاء کوچک‌تر را جلوتر قرار دهید.

همین قانون را در مورد قفسه‌های مستطیل شکل نصب شده روی دیوار تکرار کنید.

نکاتی در باره چیدمان لوازم دکوری - خانه داری آکا

نکاتی در باره چیدمان لوازم دکوری

5 - وسایل را در یک ردیف کنار هم قرار دهید .

با استفاده از یک طاقچه یا طبقه بلند، اشیاء مشابه را کنار هم ردیف کنید. در این ایوان قرار دادن آب‌پاش‌ها در یک ردیف، حس بودن در داخل خانه را ایجاد می‌کند.

از طاقچه‌ای مشابه در آشپزخانه برای قرار دادن بشقاب‌ها یا در اتاق بچه‌ها برای قرار دادن مجسمه‌های چینی یا حیوانات اسباب‌بازی استفاده و به جمع‌وجور شدن خانه و جمع شدن وسایل از سر راه کمک کنید.

نکاتی در باره چیدمان لوازم دکوری - خانه داری آکا

نکاتی در باره چیدمان لوازم دکوری

6 - تعادل ایجاد کنید .

اشیایی که اندازه و شکل متفاوت دارند را با چیدمانی خاص طوری کنار هم قرار دهید که به صورت واحد و هماهنگ دیده شوند. با قرار دادن یک شیئ بزرگ و بلند در کنار اشیاء کوچک ایجاد تعادل کنید.

با انتخاب وسایل هم‌رنگ، اشیاء هر چند بی‌ربط را به هم مرتبط کنید.

نکاتی در باره چیدمان لوازم دکوری - خانه داری آکا

نکاتی در باره چیدمان لوازم دکوری

7 - سوژه‌های خاص

استفاده از در کرکره‌ای چوبی به عنوان تزیین حس بودن در یک اتاق کوچک را ایجاد می‌کند. از این وسیله همراه با مبلمان و وسایل کوچک‌تر برای ایجاد فضایی صمیمی استفاده کنید.

چیزهای خاص را با جدا کردن آن‌ها از بقیه متمایز کنید. در این تصویر، ظرف‌های شیشه‌ای شبیه به ناقوس که روی لانه پرنده‌ها گذاشته شده، زیبایی خاصی به آن داده است.

نکاتی در باره چیدمان لوازم دکوری - خانه داری آکا

تعداد کلمات: 541   ویرایش تازه به دست SEO Admin on می 26, 2014 at 3:32 ب.ظ برای جانشینی کلیک کنید Content layout Default برای جانشینی کلیک کنید انتشار پیش‌نمایش تغییرات وضعیت: منتشر شده ویرایش نمایانی: عمومی ویرایش رونوشت‌ها: 5 کاوش منتشرشده در:Apr 20, 2014 @ 12:42 ویرایش انتقال به زباله‌دان به‌روزرسانی برای جانشینی کلیک کنید دسته‌ها همه دسته‌ها بیشتر استفاده شده دکوران آرا اخبار مقالات + افزودن دسته تازه برای جانشینی کلیک کنید برچسب‌ها برچسب‌ها افزودن برچسب‌ها را با ویرگول لاتین (,) جدا کنید X  طراحی دکوراسیون داخلی انتخاب از برچسب‌های بیشتر استفاده شده برای جانشینی کلیک کنید تصویر شاخص قرار دادن به‌عنوان تصویر شاخص برای جانشینی کلیک کنید All in One SEO Pack Help ارتقا به نسخه حرفه ای All in One SEO Pack Preview Snippet دکوراسیون داخلی و چیدمان لوازم | دکوراسیون داخلی، سقف کناف|دکوران آرا http://www.decoranara.com/%d8%af%da%a9%d9%88%d8%b1%d8%a7%d8%b3%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%af%d8%a7%d8%ae%d9%84%db%8c-%d9%88-%da%86%db%8c%d8%af%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%84%d9%88%d8%a7%d8%b2%d9%85/ طراحی دکوراسیون در خانه بسیار اهمیت دارد. برخی افراد برای تنوع خانه خود را بازسازی می کنند. باید این کاررا به کسی بسپارید که ماهر و همچنین خلاق باشد. 1 Title 0 characters. Most search engines use a maximum of 60 chars for the title. Description 0 characters. Most search engines use a maximum of 160 chars for the description. Keywords (comma separated) طراحی داخلی, طراحی دکوراسیون, دکور کردن, بازسازی درونی خانه Robots Meta NOINDEX Robots Meta NOFOLLOW Robots Meta NOODP Robots Meta NOYDIR Disable on this page/post

چند راز طراحی خانه

با چند تغییر ساده، تاثیر سریع و قابل استفاده زیادی در دکور خانه خود بوجود ‌آورید. 1- میل‌پرده‌ها را بالاتر از قاب پنجره نصب کنید با آویزان کردن پرده‌ها درست زیر گچبری سقف، ارتفاع اتاق را بیش‌تر نشان داده و فضای دید را افزایش دهید. 2- از حاشیه گچی بین سقف و دیوار استفاده کنید این گچبری انتقال نگاه از سقف به دیوار را راحت‌تر کرده و ارتفاع اتاق را بیش‌تر نشان می‌دهد. 3- فضا را با چوب و چیزهای طبیعی گرم نشان دهید طیف‌های گرم چوب و اجسام خنثی، طرح را تک رنگ و اتاق را گرم نشان می‌دهد. 4- انواع بافت‌ها و رویه‌‌ها را به کار ببرید سطوح منعکس‌کننده نور مانند آباژور با پایه براق و میز شیشه‌ای را در تضادی زیبا با صندلی‌های طناب‌‌‌پیچ و آباژور با پایه آهنی به کار ببرید. 5- بین خطوط راست و منحنی تعادل ایجاد کنید پایه منحنی آباژور، مستطیل بودن شومینه، پنجره‌ها و مبلمان را متعادل می‌کند. 6- وسایل مشابه را برای تاثیر بیش‌تر یک‌جا قرار دهید با قرار دادن دو گلدان بزرگ سرخس روی میز شیشه‌ای، آن را تبدیل به مرکز توجه رنگی کنید. 7- گه‌گاه تقارن را بشکنید تعداد فرد کارهای هنری، تقارن دیوارکوب‌های دو طرف شومینه را در هم می‌شکند.

دکوراسیون داخلی منزل با رنگ های تیره

استفاده از رنگ های تیره برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل می تواند خانه ای متفاوت را برای شما رقم بزند. اگر چه امروزه در اکثر خانه ها استفاده از رنگ های روشن و شاد برای دکوراسیون داخلی منزل حرف اول را می زند اما این رنگ های تیره هستند که همواره طرفداران پرو پا قرصی را به دنبال خود میکشند. هر چند این طرفداران اندک هستند و خاص! دکوراسیون داخلی منزل تیره با نور پردازی مخفی:

برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل با رنگ های تیره باید از نورپردازی های مناسب استفاده نمود تا نمای داخلی منزل شما به بهترین نحو جلوه نماید. برخی ها معتقدند استفاده از رنگ های تیره باعث کوچک نشان دادن محیط می شود اما من معتقدم استفاده از رنگ های تیره می تواند با بهره گیری از نور پردازی های مناسب و به جا محیط پیرامون را بزرگتر و شیکتر نشان دهد.

به یاد داشته باشید طراحی دکوراسیون داخلی منزل با رنگ های تیره همان قدر که می تواند خانه ی شما را خاص و زیبا نماید با انتخاب نا درست ترکیب رنگ ها و نورپردازی نامناسب خانه ی شما را دلگیر و کسالت بار می نماید. در نتیجه برای انتخاب رنگ ها و ایجاد نورپردازی ایده آل دقت زیادی به خرج دهید.

رنگ های پیشنهادی برای منزلتان

اگر تصمیم دارید تا در خانه‌يتان تغییری ایجاد كنيد، برای تازه‌تر كردن و سرزنده كردن فضای خانه خود به آن رنگ تزريق كنيد. رنگ‌كردن و استفاده از وسايل تزئينی رنگی راهی سريع و اقتصادی برای زينت بخشيدن به خانه است. رنگی را انتخاب كنيد كه به آن علاقه داريد و دوست داريد در زمان طولانی در خانه شما حكم‌فرما باشد. در این مطلب چهار رنگ تابستانی جذاب را در دکوراسیون داخلی بررسی می کنیم.

1. نارنجی ملایم

نارنجی از رنگ انتخابی سال 2012 پانتون كمی ملايم‌تر است، اما همچنان جلوه زيبايی دارد. در فضاهای خنثی از اين رنگ می توانيد در يكی از ديوارها استفاده كنيد. اگر عاشق مصالح رنگی هستيد، مانند كاشی های بالای كابينت، برای ايجاد تعادل رنگی از رنگ‌های موجود در ديوار در قسمت‌های ديگر فضا نيز استفاده كنيد. يكی از مزايای اتاق پرنور و باز، اين است كه می توانيد از رنگ‌های تيره بدون اين‌كه اتاق خيلی خفه و گرفته شود استفاده كنيد. اگر ترجيح می دهيد ديوار اتاق روشن و سفيد باشد، می توانيد از رنگ‌ نارنجی در وسايل تزئينی يا مبلمان استفاده كنيد. ديوارهای نارنجی در يك اتاق خواب كه نياز به فضايی آرام دارد بيش از حد روشن است، اما می توان از رنگ نارنجی در مبلمان يك قسمت‌های ديگر استفاده كرد. اگر تصميم گرفته ايد كه ديوارهای اتاق خواب را به رنگ نارنجی درآوريد از نارنجی های روشن تر استفاده كنيد.

2. قرمز خشخاشی

رنگ چشم‌گير باعث می شود تا يك سازه معماری به خوبی بدرخشد و به چشم بيايد. اين رنگ قرمز خشخاشی توجه را به خود جلب می كند و كنتراست زيبايی با فضای سبز پشت ساختمان ايجاد می كند. رنگی شاد كه در بهار 2013 بسيار مد بود. وقتی نوبت به استفاده از رنگ می رسد فضاهای بيرونی خانه را فراموش نكنيد. اگر به رنگ نارجی- قرمز علاقه نداريد و نمی خواهيد كل يك ديوار را به اين رنگ درآوريد از آن در يكي از اجزای جذاب خانه استفاده كنيد.

3. زرد ليمويی

رنگ زرد رنگی پرانرژی و شلوغ است. بهتر است از اين رنگ به مقدار كم و يا از نوع خنثی آن استفاده كنيد. در رنگ زردی كه در عكس بالا می بينيد، هماهنگی خوبی با چنين فضای روشن و پرنوری دارد. اگر از يك رنگ زرد پرانرژی استفاده می كنيد سعي كنيد از آن به مقدار كم در اتاق بهره ببريد. اين رنگ زرد تيره‌تر و ملايم‌تر است، زيرا به آن كمی رنگ قهوه‌ای اضافه شده است. برای ايجاد يك تركيب رنگی جذاب‌تر از آن در كنار رنگ‌های خاكستری تيره و قهوه‌ای متمايل به زرد استفاده كنيد. اگر مي‌خواهيد از رنگ زرد در اتاق خواب خود استفاده كنيد، اين نوع رنگ زرد انتخاب بسيار خوبی است. اين رنگ در كنار چوب‌های تيره فضايی دنج خلق كرده است. زرد ليمويی در تخت‌خواب و تمشكی در صندلي. چون رنگ‌های برجسته با احتياط به كار رفته‌اند و ديوارها و كف‌پوش رنگي خنثي دارند، اين دو رنگ بر فضا مسلط نيستند.

4. صورتی روشن

اين رنگ با داشتن ديوارهايی تمشكی فضايی دنج، گرم، و زيبا پيدا كرده است؛ فضايی كامل برای روزهای زمستانی. اتاق خواب‌های صورتی فقط مختص دختربچه‌ها نيستند. از اين رنگ‌های صورتی مي‌توان در هر فضايی استفاده كرد.

گام هایی تا آشپزخانه ی زیبا

آشپزخانه قلب خانه است، این جمله نشانگر آن است كه یكی از مهم ترین قسمت های خانه محسوب میشود و باید توجه زیادی به دكوراسیون و چیدمان آن داشت تا فضایی زیبا و كاربردی به وجود آید. در اینجا به بیان 18 نكته مهم می پردازیم كه شما را برای رسیدن به چنین آشپزخانه ای كمك می كند.

1 - عناصر اضافی و غیر ضروری را از فضای آشپزخانه حذف كنید، زیرا در آشپزخانه به اندازه كافی وسایل ضروری و مهم وجود دارد كه دیگر جایی برای وسایل غیر ضروری نباشد. وسایل ضروری و لازم را نیز درست نزدیك منطقه ای قرار دهید كه مورد استفاده قرار می گیرند.

2 - مسیر عبور و مرور در آشپزخانه باید به اندازه كافی پهنا داشته باشد. گذرگاه های موجود در آشپزخانه باید به طور كلی حداقل 90 سانتیمتر عرض داشته باشند و این عرض در منطقه پخت و پز باید حداقل به حدود یك متر و نیم برسد تا كار در آشپزخانه راحت انجام شود.

3 - آشپزخانه را به دو قسمت عمومی برای استفاده و رفت و آمد تمام اعضای خانواده و قسمتی كاربردی كه تنها برای پخت و پز استفاده می شود تقسیم كنید و اجاق گاز را در قسمت دوم و یخچال را به عنوان مهم ترین وسیله در قسمت اول قرار دهید.

4 - هنگام طراحی و تعیین جای كابینت ها، نصب كابینت را در قسمت های كنج و گوشه آشپزخانه فراموش كنید. زیرا بر خلاف تصور شما، نه تنها هیچ كمكی به افزایش گنجایش فضاهای ذخیره سازی در آشپزخانه نمی كند، بلكه ممكن است هنگام باز شدن كابینت های كنار هم به طور همزمان دچار مشكل شوید.

5 - برای قرار گیری مایكروفر در دكوراسیون آشپزخانه ارتفاعی مناسب در نظر بگیرید، اگر در خانه كودكی وجود ندارد،‌ ارتفاع 90 سانتی متر از سطح زمین برای قرارگیری مایكروفر كافی است اما اگر فرزند كوچكی دارید، برای ایمنی بیشتر جای قرار گیری مایكروفر را در ارتفاع بالاتری تعبیه كنید.

6 - برای انجام كارهای روزمره در آشپزخانه از جمله تهیه غذا و سرو آن و ... سطوحی به اندازه و وسعتی كافی در نظر بگیرید.

7 - زمانی كه نحوه قرارگیری كابینت ها و كانتر را در آشپزخانه تعیین می كنید، در نظر داشته باشید كه در طرفین اجاق گاز، سینك ظرفشوئی و یخچال باید حدود 60 سانتی متر از اجاق گاز فاصله داشته باشد.

8 - برای كانترهای آشپزخانه خود، از دو سطح ارتفاع مختلف استفاده كنید، یك ارتفاع مناسب با قد شما و ارتفاع دیگر مناسب با قد فرزندتان كه دوست دارد در تهیه غذا به شما كمك كند.

9 - در صورت امكان از وسایل ضروری و پر استفاده به صورت دوتایی استفاده كنید. برای مثال با وجود یك یخچال بزرگ و اصلی از یك یخچال كوچك نیز در قسمت زیر مایكروفر بهر مند شوید.

10 - بر دیوار طرفین اجاق گاز، تعدادی طبقه نصب كنید تا بتوانید قوطی های ادویه را روی آن به ترتیب و در دسترس بچینید؛ هم چنین برای آویختن دستمال های دم دستی تعدادی حلقه آویز به شكل s را نیز بر دیوار نصب كنید.

11 - هنگام خرید چاقو برای آشپزخانه خود تیز باشید! چاقو از جمله مهمترین و پركاربردترین ابزارها در آشپزخانه است، پس باید مرغوبترین و تیزترین نوع آن را برای كار در آشپزخانه بخرید و دور از دسترس كودكان قرار دهید.

12 - زباله های به وجود آمده در آشپزخانه را به تفكیك در كیسه زباله های مجزا قرار دهید و حداقل به زباله خشك و تر تقسیم كنید تا بازیافت آن ها ساده باشد.

13 - به فكر كودكان نیز باشید، كودكان دوست دارند غذا و تنقلاتی را بخورند كه خودشان می توانند به ظرف آنها دسترسی داشته باشند.

14 - هنگام سیم كشی برق در دكوراسیون آشپزخانه به تعداد كافی پریز برق در قسمت های مختلف دیوار آشپزخانه نصب كنید تا زمان استفاده از وسایل برقی با مشكل نبود پریز مواجه نشوید.

15 - انتخاب هوشمندانه متریال ها در دكوراسیون و كاربرد اصولی از آنها می تواند به میزان زیادی در نظافت آشپزخانه به شما كمك كند و آن را برای شما آسان سازد. برای مثال استفاده از سطوح مات می تواند به میزان كمتری لكه و اثر انگشت را نسبت به سطوح براق نشان دهد پس، از ابتدای دكوراسیون آینده نگرانه تصمیم بگیرید.

16 - از كسل شدن جلوه كابینت ها پیشگیری كنید، برای این كار می توانید برای تعدادی از كابینت ها از درهای شیشه ای مات استفاده كنید یا مابین برخی از آنها طبقاتی هم جنس با كابینت قرار دهید تا جلوه یكدست و خسته كننده ای برای كابینت ها به وجود نیاید.

17 - در آشپزخانه های كوچك از رنگ های روشن و ملایم استفاده كنید تا فضا باز و وسیع به نظر برسد. اگر برای انتخاب رنگ كابینت ها نگران هستید، بهترین راه حل استفاده از رنگ های خنثی و ملایم است.

18 - تعیین و ایجاد یك نقطه كانونی در دكوراسیون آشپزخانه را نیز فراموش نكنید، این نقطه كانونی می تواند به وسیله یك هود شكیل و زیبا با سینك و شیر آب با شكوه یا كنتری با الگویی خاص و چشم نواز به وجود آید.

دکور آبی و سفید

ترکیب دوگانه کلاسیک آبی و سفید انرژی و نشاط را به اکسسوارهای خانه می بخشد. رنگ های آبی و سفید ما را به یاد آسمان آبی با ابرهای سفید و پنبه ای و همچنین اقیانوس ها با کف های سفید می اندازند. سبک منزل شما به سمت روستایی و کلاسیک گرایش داشته باشد، یا ساحلی باشد یا معاصر، این دو رنگ با آن سازگاری خواهند داشت. در زیر راه هایی برای ادغام این دو رنگ در پالت رنگی دکور منزلتان پیشنهاد کرده ایم:

سفید و آبی را در کوسن ها و سرامیک های تزئینی منزل تان بکار ببرید. اتاق نشیمن خنثی را می توان با بالش های طرحدار سفید و آبی کلاسیک، برای بهار و تابستان باطراوت نمود. کاناپه راحتی بزرگی از جنس روکش مخمل به رنگ آبی سیر یا سرمه ای تهیه کنید و آن را در فضاهای سنتی، معاصر و حتی ترکیبی بگذارید. مبلمان مقطعی مانند این کاناپه می توانند در کنار میزی بزرگ قرار بگیرند. سعی کنید این میز سفید باشد تا به آن نمای سنگینی ندهد.

سفید و آبی فیروزه ای (آبی کارائیب) حالتی فارغ البال و جلوه ای تابستانی به اتاق نشیمنی پر از بالش ها و کوسن ها و روکش های تمام سفید می دهد. پارچه های طبیعی مانند کنف، جوت و کتان همراه خوبی برای این رنگ هستند. سقف آبی آسمانی فوراً حال و هوای ساکنین را بهتر می کند. آبی کمرنگ در کنار دیوارهای سفید برای سقف گزینه ای شگفت انگیز است. این تکنیک را در آشپزخانه یا هر فضای دیگری که می خواهید نشاط و حس مثبت داشته باشد هم می توان پیاده کرد.

مبلمان چوبی رنگ شده هم فضای بازار کهنه فروش ها و حراجی ها را ایجاد می کنند و با یک لایه رنگ روی چوب ها می توان نمای جدیدی بدست آورد. سعی کنید از رنگ شیری استفاده کنید. آشپزخانه شیکی به رنگ طوسی با ته رنگ آبی دکور کنید و کابینت ها را با سنگ مرمر دیوارها و کانترها ست کنید. اگر فکر می کنید مرمری کردن همه کانترها پرهزینه می شود، می توانید از گزینه های مشابه استفاده کنید.

چه چیزی می تواند پرطراوت تر از حمامی با دیوارهای آبی کمرنگ و توده ای از حوله های سفید و نرم و کرکره های سفید باشد؟ دیوارها را به سبک پانلی رنگ کنید تا حالت کلبه ای روستایی بگیرد. سایه های مختلف رنگ آبی را روی دیوارها، سقف، مبلمان، کوسن ها و حتی تابلوی نقاشی آویخته به دیوار پیاده کنید. حتی در میان آنها از رنگ سفید استفاده کنید تا این رنگ ها خودشان را نشان دهند. سایه های مختلف رنگ آبی را روی دیوارها، سقف، مبلمان، کوسن ها و حتی تابلوی نقاشی آویخته به دیوار پیاده کنید. حتی در میان آنها از رنگ سفید استفاده کنید تا این رنگ ها خودشان را نشان دهند.

جلوه های دریایی را در کوسن ها، اکسسوارهای تزئینی و بقیه اثاثیه بکار ببرید ولی زیاده روی نکنید. اگر فضای بیرون خانه یا درون خانه را دکوره می کنید سعی کنید عناصر مختلف دریایی را برای تزئین بخش های مختلف دکور پیدا کنید، این عناصر می توانند شامل مرجان ها و صدف های دریایی یا پارچه ها و طرح های آنها، سرامیک هایی با این طرح و ... باشند.

Saturday, June 21, 2014

سقف کناف

سقف كناف

مقاوم در برابر زلزله ، کاهش وزن کلی ساختمان بر روی فونداسیون ، سرعت در نصب و صرفه جویی در مصالح ، رنگ آمیزی ، کاشی کاری و رنگ آمیزی بلافاصله بعد از نصب ، قابلیت ترمیم و تعویض ، عایق حرارتی ، صوتی و رطوبتی ، مقاوم در برابر آتش مستقیم تا 2 ساعت دامپا: ایرانی ، در عرض های 10 الی 20 سانتی متر و طول 6 متر ، گریلیوم ، لوکس آلون ، مدرن ، زیبا ، سبک و تنوع رنگ آلمینیوم تایل: 1. ایرانی و خارجی در اندازه 30در30- 40در40 - 60در60 ، رنگ پودر استاتیک 2. کاملا قابل شستشو و طول عمر بسیار بالا آگوستیک: 1. ایرانی و خارجی در طرح های مختلف روکش پی وی سی قابل شستشو ، سوراخ دار منظم و نامنظم بایک لایه آستر صدا گیر ، پشت آلمینیوم و عدم نشت رطوبت 2. knauf - owa - sadaf - armstrong - fresko - amf ...

سقف کاذب ها

سقف کاذب و سقف کناف همپاي رشته هاي مختلف ساختماني و صنايع ديگر رشد کرده و به پويايي رسيده است. صنعت نوين ساختمان به خوبي اين رشته را به خدمت گرفته و از آن بهره مي گيرد. طراحان سقف کاذب هم با انعطاف پذيري متريال سقف کاذب و سقف کناف آشنايي دارند. آنها از اشکال مختلف محصولات مطلعند و اين آشنايي به آنها کمک مي کند تانقشه های بهتري طراحی نمایند. نقشه هايي که در زمان اجرا هم به همان زيبايي روي کاغذ باشند. طراحي اين رشته از صنعت ساختمان به تخصص خاصي نياز دارد. طراح بايد ويژگي هاي همه سازه ها را به خوبي بشناسد. با انواع سقف کاذب و سقف کناف آشنايي داشته باشد و نوع کاربري آنها را در موقعيت هاي مختلف درک کند تا درهنگام اجراء با مشکل مواجه نشود. موقعيت ها ميتواند اينها باشد: با سهولت آويزان کردن سقف و مهار آن از سقف اصلي-رطوبت محل و میزان خورندگی- تغییرات دما در طول سال – اکوستيک بودن– نور پردازي- کارکرد دکوراتيو و مقرون به صرفه بودن. نصب سريع و آسان سقف کاذب و سقف کناف هم يکي از مواردي است که توليدکنندگان در ساخت و ساز آن کوشش و رقابت مي کنند. در انتخاب طرح و اجزاء آن همفکري نزديک بين مجري سقف کاذب و معمار طراح بايد وجود داشته باشد

سقف کناف و نورپردازی

مدتی است که دیگر برتی ایجاد سقفهای کاذب از گچ و شبکه فلزی استفاده نمی شود چرا که کار با صفحات کناف بسیار ساده تر, سبک تر,سریعتر و ارزانتر می باشد همچنین تنوع طرح در آن بسیار ساده تر انجام می شود. طراحی سقف کناف برای طراحان دکور به دلیل نداشتن محدودیت بسیار لذت بخش است. همچنین نور پردازی با سقف کناف به دلیل فرم بندی های متقارن دقیق تر و زیباتر انجام می شود.

سقف کناف و نورپردازی

مدتی است که دیگر برتی ایجاد سقفهای کاذب از گچ و شبکه فلزی استفاده نمی شود چرا که کار با صفحات کناف بسیار ساده تر, سبک تر,سریعتر و ارزانتر می باشد همچنین تنوع طرح در آن بسیار ساده تر انجام می شود. طراحی سقف کناف برای طراحان دکور به دلیل نداشتن محدودیت بسیار لذت بخش است. همچنین نور پردازی با سقف کناف به دلیل فرم بندی های متقارن دقیق تر و زیباتر انجام می شود.

سقف کاذب-سقف کناف و ساختمان سازی

سقف کاذب سقفی است که به اسکلت ساختمان متصل بوده و بار آن به سازه اصلی، ساختمان وارد می‌شود. بدین ترتیب بین سقف مذکور و قسمت زیرین سازه اصلی، فضای خالی به وجود می‌آید. این سقفها می‌توانند، صاف و یا به شکلهای مختلف ساخته شوند. سقف کاذب باید با مصالح سبک ساخته شده و قاب‌بندی آن به نحو مناسبی به اسکلت و یا کلاف‌بندی ساختمان متصل گردد تا ضربه تکانهای ناشی از زلزله در آنها، موجب خرابی دیوارهای مجاور نگردد.

همچنین رشته ای از معماری داخلی ساختمان است که برای پوشش سقف اصلی (زیر سقف) بکار میرود. از پیشینه این رشته اطلاعات موثقی در دست نیست.معلوم نیست اولین کسانی که از سقف کاذب استفاده کرده اند چه قدر از کاربردهای مختلف این حرفه آگاهی داشتند اما سقف کاذب در زمانی کوتاه جای خود را در صنعت ساختمان پیدا کرد .سقف های کاذب اولیه به صورت قطعات پلاستیکی در سالهای ۱۳۶۵ به بعد در اولین سقف های کامپوزیت کُرمیت به کار رفت. اما گران بودن مصالح ، نچسبیدن به گچ و خاک و خزش (Creep) باعث گردید که استفاده از آن مقید گردد. از سوی دیگر انواع تولیدات ورق گالوانیزه به صورت رابیتس در شکلها و فرمهای مختلف و تولید مواد اولیه آن (ورق گالوانیزه) در ایران ، ما را به سمت استفاده از این محصول سوق داد. سقف های کاذب اولیه به صورت قطعات پلاستیکی در سالهای ۱۳۶۵ به بعد در اولین سقف های کامپوزیت کُرمیت به کار رفت. اما گران بودن مصالح ، نچسبیدن به گچ و خاک و خزش (Creep) باعث گردید که استفاده از آن مقید گردد. از سوی دیگر انواع تولیدات ورق گالوانیزه به صورت رابیتس در شکلها و فرمهای مختلف و تولید مواد اولیه آن (ورق گالوانیزه) در ایران ، ما را به سمت استفاده از این محصول سوق داد.سقف کاذب می تواند بصورت گچی –چوبی –فلزات رنگین- پی وی سی – شیشه ای – آهنی – ورق های فلزی روکش دار – آلومینیومی – کامپوزیت و غیره نصب شود که در هر صورت قابلیت اجراء به صورت واحد ویا با هم را داراست. حضور سقف کاذب در ساختمان دغدغه پوشش و مخفی نگه داشتن عوامل زیر سقف را از بین می برد که یکی از ویژگیهای این رشته ساختمانی نیز هست.سقف کاذب در مواردی که ذکر می شود قابلیت خود را بروز می دهد :عبور تاسیسات- آکوستیک کردن- دکوراتیو- سبک کردن ساختمان در برجها- هدایت و جلوگیری از اتلاف دما و رطوبت- نورپردازی مناسب با شرایط کار و زندگی و…. پوشش مهمترین کارکرد سقف کاذب است، بعد از آن دکوراتیو و رنگ آمیزی و نورپردازی قرار می گیرند. سقف کاذب همپای رشته های مختلف ساختمانی و صنایع دیگر رشد کرده و به پویایی رسیده است. جزو صنایع فلزی وساخت و ساز است که در ساختمان کاربرد دارد. صنعت نوین ساختمان به خوبی این رشته را به خدمت گرفته و از آن بهره می گیرد. تولید انبوه آن هم مقرون به صرفه است که خود این مسئله برای مهندسان ساختمان اهمیت زیادی دارد.طراحان سقف کاذب هم با انعطاف پذیری متریال سقف کاذب آشنایی دارند. آنها از اشکال مختلف محصولات مطلعند و این آشنایی به آنها کمک می کند نقشه های بهتری طرح کنند. نقشه هایی که موقع اجرا هم به همان زیبایی روی کاغذ باشند! طراحی این رشته از صنعت ساختمان به تخصص خاصی نیاز دارد. طراح باید ویژگی های همه سازه ها را به خوبی بشناسد. با انواع سقف کاذب آشنایی داشته باشد و نوع کاربردی آنها را در موقعیت های مختلف درک کند تا درهنگام اجراء تئوری آن یا طراحی بکار گیرد.موقعیت ها میتواند اینها با شد: رطوبت- دما – اکوستیک – نور پردازی- دکوراتیو – آب و هوای منطقه ای و مقرون به صرفه بودن. یک نوع طراحی هم مختص تولید کنندگان است که ازنظر اجرا سریع و آسان آن مورد توجه قرار می گیرد.نصب سریع و آسان سقف کاذب یکی از مواردی است که تولیدکنندگان در ساخت و ساز آن کوشش و رقابت می کنند. طراحان تولید هم تمامی این موارد را در نظر می گیرند و متریالی ابداع می کنند که که همه ویژگی های مورد نظر کارفرما و عواملی که بعد از سقف کاذب با آن سر و کار دارند را تامین کند. مثل تکنیسینهای تاسییات (برقکار،لوله کش، تهویه…)نصب آسان سقف کاذب به عواملی بستگی دارد که بدین قرار است: سبکی متریال_ انتخاب زوایایی که براحتی سقف مورد نظر اجرا شود_انتخاب متریالی که زوایای پوشش را تامین کند و به راحتی در کنار هم جفت و جور شود_ با سهولت آویزان کردن سقف و مهار آن از سقف اصلی_تولید سازه هایی با اندازه های مختلف.در انتخاب طرح و اجزاء آن همفکری نزدیک بین مجری سقف کاذب و معمار طراح باید وجود داشته باشد…

مزیت استفاده از سقف کاذب در ساختمان

اجرای صحیح سقف کاذب در ساختمانها می تواند به میزان قابل توجهی مصرف سوخت را کاهش دهد.

سقف کاذب با حذف بخشی از فضای مورد سرمایش و گرمایش میزان مصرف انرژی را که برای این منظور به کار می رود، کاهش می دهد.

سقف کاذب در طبقات فوقانی می تواند از انتقال حرارت بین فضای داخلی و فضای خارج ساختمان بکاهد.

استفاده از عایقهای حرارتی در سقفهای کاذب و اجرای صحیح و بدون درز اینگونه سقفها تبادل حرارتی را کاهش می دهد.

مهمترین دلایل استفاده از سیستم سقف کاذب را می‌توان به ترتیب زیر برشمرد:

الف: ایجاد رویه‌ای برای پوشش قسمت زیرین سقف ساختمان

ب: ایجاد فضایی برای جاسازی تأسیسات و تجهیزات سبک وزن

پ: بهبود عایقبندی صوتی و یا حرارتی سقف هر طبقه از ساختمان

ج: ایجاد سقفی کوتاه‌تر برای فضاهای داخلی ساختمان

د:زیبائی و استحکام فوق العاده سقفهای کاذب P.V.C

اجرای سقف های کاذب

اجرای سقف های کاذب سقفهای کاذب از آویزهای فلزی قائم، پروفیلهای اصلی افقی و در برخی از موارد پروفیلهای فرعی افقی و پوشش زیرین تشکیل می‌شود که این پوشش می‌تواند از یک نوع مصالح مانند لمبه چوبی و یا دو نوع مختلف مانند رابیتس و اندود گچ ساخته شده باشد. آویزها در سقفهای با اسکلت فلزی اعم از خرپا، طاق ضربی و یا غیر از اینها به سازه اصلی ساختمان متصل می‌گردند.

در مورد سقفهای بتن‌آرمه باید در موقع بتن‌ریزی پیش‌بینیهای لازم برای جاگذاری آویزها صورت پذیرد. در سقفهای بتنی چنانچه هنگام بتن‌ریزی آویزهای قائم تعبیه نشده باشند، می‌توان از چکشهای فشنگی برای نصب آویزها استفاده نمود. در این صورت باید نحوه عمل و نوع فشنگ مورد استفاده به تصویب دستگاه نظارت برسد. ۱- آویزهایی که بموقع پیش‌بینی شده‌اند: برای آویزهای قائم می‌توان از مصالح زیر استفاده کرد: الف: میلگردهای فولادی (آرماتور) به قطر حداقل ۶ میلیمتر ب: سیمهای فولادی گالوانیزه که قطر آنها حداقل ۱/۳ میلیمتر باشد. پ: تسمه‌های فولادی زنگ‌نزن که سطح مقطع آنها حداقل ۱۰ میلیمترمربع و ضخامت آنها حداقل ۵/۱میلیمتر باشد.

ت: اگر از آویزهای فلزی دیگری به جز آویزهای مذکور در فوق استفاده شود، این آویزها از لحاظ مقاومت و ضد زنگ بودن، باید مشابه آویزهای مذکور در بندهای الف و ب و پ باشند. تعداد آویزهای قائم در هر مترمربع و فاصله آنها از یکدیگر بستگی به نوع پوشش سقف کاذب بخصوص قابلیت تحمل و تغییر شکل آنها دارد. تعداد این آویزها متناسب با نوع سقف مشخص خواهد شد. آویزها حتی‌المقدور باید به فواصل مساوی از یکدیگر قرار گرفته، شاقولی و صاف باشند. برای اتصال آویزها به سقفهای با اسکلت فلزی، باید از پیچ و مهره یا جوش استفاده شود. اتصال به غیر از پیچ و مهره یا جوش، موقعی قابل قبول است که به تأیید دستگاه نظارت برسد. پس از جوشکاری، محل جوش باید به وسیله مواد ضد زنگ پوشانیده شود.

در سقفهایی که اسکلت چوبی دارند، اتصال آویزهای قائم به وسیله پیچ یا قلاب انجام می‌شود. پیچ و قلاب باید حداقل ۵۰ میلیمتر در چوب وارد شوند. از وارد کردن پیچها با ضربه چکش، باید خودداری گردد.

۲- آویزهایی که پس از ساختن سقف بتن فولادی به وسیله اتصالات فلزی یا مفتولهای فلزی به سقف متصل می‌شوند.

رعایت نکات زیر در مورد این آویزها الزامی است:

الف: مقاومت ۲۸ روزه بتن باید حداقل برابر ۳۰ مگاپاسکال و ضخامت آن دست کم یکصد میلیمتر باشد.

ب: بارهای وارد بر سقف بتن‌آرمه نباید از بار مجازی که سقف بر اساس آن محاسبه و اجرا شده است، تجاوز نماید.

پ: قطر میله‌هایی که به کار می‌روند، باید حداقل ۴/۳ میلیمتر باشد و آویزها حداقل ۲۵میلیمتر در بتن وارد شوند. ت: تمام اتصالات باید مورد بازرسی واقع شوند تا از استحکام آنها اطمینان حاصل شود. ث: حداقل تعداد آویزها برای هر نوع سقف کاذب مطابق نقشه‌های اجرایی و توضیحات بعدی این فصل خواهد آمد.

ج: در تیرهای باربر بتنی، اتصالات باید در سطوح جانبی و حداقل در فاصله ۱۲ سانتیمتر از ضلع زیرین تیر، کار گذاشته شوند.

چ: در مورد استفاده از چکشهای فشنگی (تپانچه) برای اتصال آویزها، باید از دستورات کارخانه سازنده چکشها تبعیت نمود و بخصوص این نکته را در نظر داشت که تحت هیچ شرایطی، نباید از فشنگهای مخصوص یک نوع چکش برای چکشهای دیگر استفاده شود. ح: فشنگها نباید در داخل سوراخهای موجود شلیک شوند. خ: هنگام استفاده از چکشهای فشنگی برای نصب آویز، حداقل فاصله تا لبه قطعات بتنی به نوع تپانچه و دستورات دستگاه نظارت بستگی دارد. د: به هنگام شلیک، ابزار را باید عمود بر سطح کار نگاه داشت. ذ: چون فشنگ تپانچه‌ها توسط رنگ آنها از یکدیگر متمایز می‌شوند، باید افرادی که این ابزارآلات را مورد استفاده قرار می‌دهند، به بیماری کوررنگی مبتلا نباشند. ر: به افراد کمتر از ۱۸ سال، نباید اجازه استفاده از این ابزارها داده شود. ز: در موقع کار برای اجتناب از حوادث ناشی از کمانه کردن یا شکستن و یا برگشت میخها، به جز فرد مسئول و کمک او، نباید افراد دیگری در محدوده شلیک حضور داشته باشند. این افراد باید به وسایل ایمنی مجهز باشند.

false ceiling1 کاربرد سقف کاذب در ساختمان سازی

۳- پروفیلهای اصلی و فرعی افقی

بسته به اینکه پروفیلهای اصلی و فرعی از چه مصالحی باشند، دو حالت متمایز مشخص می‌گردد. الف: چنانچه جنس پروفیلهای اصلی و فرعی افقی از فولاد یا فولاد گالوانیزه باشد باید: ۱- سطح مقطع این پروفیلها توسط دستگاه نظارت تعیین گردد، ولی حداقل مقاومت این مقاطع برای پروفیلهای اصلی و فرعی به ترتیب نباید از مقاومت آرماتور به قطر ۱۰ و ۶ میلیمتر کمتر باشد. ۲- در محل برخورد سقف کاذب به دیوار، توصیه می‌گردد که حداقل از یک نبشی ۲×۲۰×۲۰ استفاده شود. ب: چنانچه جنس پروفیلهای اصلی و فرعی از آلومینیوم، چوب یا سایر مصالح باشد: ۱- در صورتی که در مورد پروفیلهای اصلی و فرعی به جای فولاد از چهارتراش چوبی استفاده می‌شود، چوب مورد نظر باید از نوع چوب نراد خارجی (روسی یا مشابه) باشد. ابعاد قطعات چوبی یاد شده برای قطعات اصلی و فرعی، حداقل و به ترتیب برابر ۶×۴ و یا ۴×۴ سانتیمتر خواهد بود. ۲- در خصوص استفاده از آلومینیوم و یا سایر مصالح نیز ابعاد پروفیلها بستگی به محاسبات انجام شده دارد، ولی به هر حال مقاومت پروفیلهای اصلی و فرعی از هر لحاظ، نباید به ترتیب از مقاومت میلگردهای فولادی نمره ۱۰ و ۶ کمتر باشد. ۳-علاوه بر نکات فوق سقفهای کاذب باید در مقابل نیروهای جانبی مقاوم بوده و چنانچه تأسیسات حرارتی نظیر کانال و لوله در زیر سقف اصلی قرار می‌گیرند (حد فاصل سقف اصلی و سقف کاذب)، ایجاد درز انبساط در اطراف سقف به منظور تأمین جا برای تغییر مکانهای حرارتی، ضروری است. چنانچه برای سقف کاذب دریچه بازدید در نظر گرفته شده باشد، باید این دریچه با دقت کافی و در محل مناسب ایجاد گردد. ۴- پوشش زیرین سقف کاذب الف:رابیتس در مورد رابیتس چنانچه در ملات ماسه سیمان استفاده می‌شود، توصیه می‌گردد رابیتس از نوع فولاد سیاه و اگر از ملات گچ استفاده می‌شود، بهتر است رابیتس از نوع گالوانیزه باشد. رابیتس باید در فواصل معین به وسیله مفتول مناسب به آهن‌بندی بسته شود، به قسمی که هیچ‌گونه برجستگی یا فرورفتگی در سطوح تمام شده دیده نشود. فاصله پروفیلهای اصلی از یکدیگر چنانچه از رابیتس نمره ۲ استفاده می‌شود، باید حداکثر برابر ۳۵ سانتیمتر و در مورد استفاده از رابیتس نمره ۳ این فاصله حداکثر برابر ۵۰ سانتیمتر می‌باشد. برای بستن پروفیلهای فرعی افقی به پروفیلهای اصلی و اتصال رابیتس به پروفیلهای فرعی، از مفتول دولای سیمی به قطر حداقل ۷/۰ میلیمتر استفاده می‌شود. تعداد آویزهای قائم این نوع پوشش در هر مترمربع حداقل ۳ عدد می‌باشد. به علاوه نکات مذکور در۱ و ۲ و۳ نیز باید رعایت گردند. ب:کانتکس تمام نکات فنی ذکر شده در مورد رابیتس از لحاظ آویزها، پروفیلهای اصلی و فرعی افقی، فواصل و حداقل ابعاد، در مورد کانتکس نیز صادق است. چنانچه در نقشه‌های اجرایی طریقه خاصی برای جلوگیری از آسیب‌رسانی موریانه و یا سایر حشرات مزاحم به کانتکس پیش‌بینی نشده باشد، در این صورت باید روی حصیر کانتکس، دوغاب گچ و یا آهک بریزند، به قسمی که این دوغاب تمام سطح را پوشانده و قشر نازکی بر روی کانتکس تشکیل دهد. پ:لمبه آلومینیوم در این پوشش مراحل اجرای کار به شرح زیر است : ۱- پروفیلهای ناودانی آلومینیوم را در ارتفاع سقف کاذب به دیوارها وصل می‌کنند. ۲- تسمه‌های آویز را که از جنس فولاد گالوانیزه است، به سقف متصل می‌نمایند. فاصله این آویزها در امتداد ورقهای لمبه، حداکثر ۲۰/۱ متر و در جهت عمود بر ورقهای مذکور، حداکثر برابر ۳۵/۱ متر می‌باشد. هر تسمه مجهز به یک بست قابل تنظیم( Adjustable Clip ) می‌باشد. ۳- پروفیلهای ناودانی گالوانیزه را به تسمه‌ها وصل می‌کنند. فاصله این پروفیلها از یکدیگر، حداکثر ۲۰/۱ متر است و فاصله اولین پروفیل تا دیوار، نباید از ۳۰ سانتیمتر تجاوز نماید. ۴- قطعات لمبه آلومینیوم طوری به سقف وصل می‌شود که یک سر آن در داخل ناودانی چسبیده به دیوار و سر دیگر آن در ناودانی متصل به آویزها قرار می‌گیرند. ۵- نکات مذکور در ۱ و۲ و ۳، باید در مورد این پوشش نیز رعایت گردد. ت: لمبه چوبی اجرای کار در مورد این پوشش به شرح زیر است : ۱- قبل از اجرای لمبه‌کوبی، باید دور سقف را با چهارتراش مناسب، کلاف‌کشی و تراز کرد. ۲- قطعات باربر افقی فرعی را باید از چوب و قطعات باربر اصلی را از پروفیل فولادی یا چهارتراش چوبی، تهیه و به آویزهای از پیش نصب شده متصل نمود. ۳- لمبه‌ها را که از قبل تهیه شده است، باید با چسب و میخ به چهارتراشها متصل کرد. لازم به یادآوری است که باید لمبه‌ها را با ماشین لمبه‌زنی و یا به طرق دیگر که به صورت فاق و زبانه داخل یکدیگر شوند، آماده نمود، به طوری که چفت ها نمایان باشند. وجود چفت برای آنست که در مواقع انقباض، لبه درزها به صورت نامناسبی درنیایند. چوب مورد مصرف در لمبه‌ها، باید چوب نراد خارجی (روسی یا مشابه) باشد. حداقل تعداد آویزها در هر مترمربع ۳ عدد می‌باشد، به علاوه رعایت نکات مذکور در ۱ و ۲ و۳ الزامی است. ث: قطعات پیش‌ساخته گچی ابتدا باید در کنار دیوار در ارتفاع تعیین شده برای سقف کاذب نبشیهای آلومینیوم را نصب کرده و پس از نصب سیمهای آویز گالوانیزه به سقف و وصل قطعات سپری آلومینیوم، قطعات سقف پیش‌ساخته گچی را در داخل آنها قرار داد. ابعاد سپری و سیمها برابر نقشه کارخانه سازنده و با تأیید دستگاه نظارت می‌باشد. تعداد آویزها در هر مترمربع حداقل ۳ عدد و نکات یاد شده در۱ و ۲ و ۳، لازم‌الاجرا می‌باشد. ج: ورقهای آزبست و سیمان صاف صرف نظر از ابعاد ورقهای آزبست و سیمان که تولید می‌شود، بنا به ملاحظات استاتیکی ابعاد این ورقها که در سقف کاذب به کار می‌رود، اکثراً ۱۲۵×۶۰ و یا ۱۰۰×۶۰ سانتیمتر می‌باشند. به منظور نصب این ورقها ابتدا یک شبکه متعامد از چوب روسی به شکل سپری یا سپری فولادی، اعم از توخالی یا توپر در محل مورد نظر اجرا می‌شود. در کناره‌ها به جای قطعات سپری یاد شده، از نبشی با همان جنس استفاده می‌شود و پس از آن ورقها را روی سپری قرار داده و در قسمت فوقانی آن بسته به این که جنس سپریها از پروفیل توپر یا توخالی فولادی یا چوبی باشد، به فواصل ۳۰ سانتیمتر یک عدد پیچ خودکار و یا پیچ و مهره مناسب با واشر و یا پیچ چوب با واشر مخصوص به کار می‌رود. ابعاد و تعداد آویزها با محاسبه مشخص می‌شود. چ: انواع آکوستیک آکوستیکها به دو گروه معمولی و نسوز تقسیم می‌شوند. ۱- آکوستیک معمولی در مورد این آکوستیک قطعات باربر افقی از چوب نراد خارجی (روسی یا مشابه) بوده و قطعات باربر اصلی می‌توانند از پروفیل فولادی یا چهارتراش چوبی باشند. برای نصب آکوستیک باید میخ همرنگ با آکوستیک و چسب مناسب به کار برده شود. در پیرامون سقف کاذب اجرا شده، یک نبشی آلومینیوم به دیوار نصب می‌گردد. ۲- آکوستیک نسوز قطعات باربر اصلی و فرعی افقی در مورد آکوستیک نسوز، پروفیل آلومینیوم است. در تمام انواع آکوستیک در هر مترمربع، حداقل ۳ عدد آویز مورد نیاز است. برای نصب انواع آکوستیک، باید مندرجات ردیفهای ۱ و ۲ و ۳ رعایت گردد.

انواع سقف کاذب

·

سقف کاذب با رابیتس و اندود

این نوع سقف متداول ترین نوع سقف کاذب می باشد. رابیتس ورق فولادی مشبکی است که با مفتول یا سیم آرماتور بندی به صورت دو لایی به شبکه فرعی متصل می شود. ویژگی اصلی رابیتس آن است که عمده ملات ها به آن می چسبد و ترک بر نمی دارد. رابیتس در دو نوع سطح و برجسته از ورق گالوانیزه ساخته می شود. نوع برجسته در دهانه های بزرگتر بکار می رود. جهت اندود کاری روی کانال های کولر وتأسیسات نیز از رابیتس برای اتصال بهتر اندود استفاده می شود.

· سقف کاذب آکوستیک

اصولا آکوستیک یک نوع ایزوله صوتی است، که با مصالح مختلف ساخته شده و در مکان هایی که نباید صوت تولید پژواک نماید مانند سالنهای سخنرانی، سینما و … استفاده می شود.

برای جلوگیری از تشدید صوت از مصالح زیر می توان استفاده کرد:

پارچه بصورت چین دار

پلاک های گچی

پلاک های چوبی

ورقه های مقوایی فشرده به رنگ سفید و سوراخدار که در بازار به نام ” آکوستیک” معروف هستند.

(این ورقها بصورت کام و زبانه به یکدیگر و به وسیله درخت فلزی یا میخ ریز به زیر سازی چوبی متصل می شوند. )

در مکان های خاص مانند استودیوها و … از ورقه های آکوستیک با یک لایه پشم شیشه و ورق آلومینیوم استفاده می شود.

· سقف کاذب آلومینیومی

در این نوع سقف کاذب وسایل اتصال همگی از فولاد گالوانیزه هستند و فقط پوشش آن از جنس آلومینیوم بوده، که پشت آنرا عموماً با پشم شیشه پر کرده اند.

· سقف کاذب چوبی

قبل از اجرای لمبه کوبی دور سقف با چهار تراش مناسب کلاف کشی و تراز شود. شبکه اصلی این نوع سقف کاذب از فولاد یا چهار تراش چوبی و شبکه فرعی آن باید از چوب باشد. لمبه های چوبی از چوب نراد خارجی (روسی یا مشابه آن) می باشند.

·

سقف کاذب با قطعات پیش ساخته گچی

کلیه قطعات مورد استفاده در این نوع سقف ها عموماً از جنس آلومینیوم هستند. قطعات گچی را می توان روی شبکه چوبی نیز پیچ و یا میخ کرد.

false ceiling 3 کاربرد سقف کاذب در ساختمان سازی

مزایای سقف کاذب گچی عبارتست از:

- سبکی: سقف های نمایان دارای ابعاد ۶۲/۵ × ۶۲/۵ × ۲ سانتیمتر به وزن ۱۳ کیلوگرم درمتر مربع می باشد. سقف های پنهان به ابعاد ۶۲/۵ × ۶۲/۵ × ۳ سانتیمتر به وزن ۱۸کیلوگرم در متر مربع می باشد.

- نصب سریع و آسان: سیستم پیش ساخته و اتصالات آلومینیومی به کار برده شده سبب می گردد که نصب این محصول با سرعت بسیار و به سهولت انجام گیرد.

- سهولت در ایجاد طرحهای متنوع .

- مقاوم بودن در برابر آتشسوزی و عدم ایجاد دود.

- قابل تعویض بودن قطعات .

- سهولت در ایجاد طرح های متنوع .

- با پرداخت جزئی آماده رنگ کاری هستند.

- ثبات رنگ: بدون تغییر رنگ سال های متمادی ثبات خود را حتی در برابر نور خورشید نیز حفظ می نماید.

- ضربه پذیری: به علت داشتن فیبر صنعتی در سقف های پنهان و توری پلاستیکی در سقف های نمایان، در برابر هر گونه ضربه اتفاقی دارای انعطاف لازم است.

- مقاوم در برابر صدا: به علت ساختار خاص خود برای ساختمان های مسکونی، محیط های عمومی و سالن های بزرگ بسیار مناسب می با شد.

- تهویه: سقف های گچی، حرارت و رطوبت را تنظیم و محیط را برای زندگی و فعالیت مطلوب می نمایند.

- سازگار با محیط زیست: به علت عدم وجود مواد زیان بخش هیچگونه آسیبی به محیط زیست نمی رساند.

· سقف کاذب فایبر گلاس و پلاستیک

· سقف کاذب با ورقه های نی فشرده (کانتکس)

· سقف کاذب با ورقه های آزبست سیمان

·

سقف کاذب ترکیبی

اجراء چند نوع سقف کاذب درکنار همدیگر ودر غالب یک طرح هندسی منظم و یا غیر منظم به همراه شکست و اختلاف سطح مختلف را سقف کاذب ترکیبی گویند .برای اجراء چنین سقفی ، طرحی مناسب با سازه های سقف کاذب الزامی است. نکته ای که دراین

سقف وجود دارد ، استفاده از نورپردازی و گونه های مختلف از چراغهای توکار است، که جلوه خاصی به طرحهای هندسی و رنگ آمیزی سقف کاذب ترکیبی میدهد.معمولا” برای اجرا ء این سقف زیر سازی مناسبی را بوجود می آورند ، که با آهنکشی ویا بدون

آهنکشی است. که در هر صورت باید محاسبه فنی لازمه لحاظ گردد.

معمولا” این نوع سقف با قیمت بیشتری نسبت به سقفهای دیگر قابل اجراء است . بنا به عواملی که ذکر خواهم کرد ، مثل سازه و زیرسازی بیشتری را طلب میکند سازه های آهنی و سازه مربوط به خود سقف مورد نظر در هنگام اجراء باعث اتلاف وقت

بیشتری می شود . که از نظر زما نبندی در اجراء با سقفهای دیگر متفاوت است .سقف کاذب ترکیبی را معمولا” در مساحتهای بزرگ ( که مساحت مورد نظر یکجا باشد و پراکندگی نداشته باشد یعنی دیوار و دیگر عوامل جدا کننده فضا وجود نداشته باشد ) اجرء

میشود چون زیبای بهتری را جلوه گرمی نمائید . در موارد دیگر معمولا” بدون آهنکشی پشت سقف ( البته در مساحتی کم ) انجام میگردد، مثل سرویسها ، کارایی بیشتری دارد .

سقف کاذب ترکیبی در اختلاف سطح اگر اجراء شود ، زیبای خاصی را دارد که با رنگی متفاوت و قرینه نسبت به دیگر سطوح ( همان مساحت اجرایی) جلوه خاصی را دارا می شود . سقف کاذب گریلیوم در رده سقف های دکوراتیواست و در بین آنها از ویژگیهای فراوانی برخوردار است این سقف از آلومینیوم وآهن و ورقهای آلیاژی ( این مورد گران است) تولید میشود ..

سقف گریلیوم ، سقف باز هم گفته می شود . جواب آن در کار تمام شده است . بعد از اینکه سقف نصب شد چیزی که رویت می شود اینست ، خانه های مربع و مستطیل شکلی که پیوسته در کنار هم قرار گرفته است . که هیچ پوششی در داخل و یا پشت آن وجود ندارد و پشت سقف و تاسیساتی که کار شده است به خوبی دیده می شود . سقف کاذب گریلیوم از ورق به قطر ۴/۰ الی ۱ میلیمترتولید می گردد . گریلیوم تولید شده رنگ می شود ، رنگ بصورت مایع و یا پودری می باشد ، که در هر صورت به کوره می رود تا خشک شود .در هنگام نصب قطعات تولید شده روی هم مونتاژ می شود و سپس در کاریرهای که هم شکل با قطعات هستند ولی با اندازه دو برابر قرار می گیرند ودر سطح طراز اجراء می شوند.

مزیت سقف کاذب گریلیوم در نمای آخر اینطور است که هیچ گونه متعلقات سقف ( بجز چراغ ) دیده نمی شود ، چون می توان در پشت سقف آن را کار کرد، مثل در یچه ها ، کانال ها ، ددکتور ها و …… و دیگر موارد.

معمولا” سقف کاذب گریلیوم را بصورت منفرد و یا ترکیبی با سقف های دیگر اجراء می کنند . زیر سازی سقف گریلیوم مانند سقف های دیگر بصورت آویزانی است ، که با سیم مفتول ویا زنجیر این کار انجام می گردد.

· سقف کاذب تایل ( با نگهدارنده نمایان)

یکی از بهترین نوع پوشش برای سقف کاذب است . انواع آن هم بستگی به نگهدارنده وجنس پوششی آن است . قطعات (تایل و نگهدارنده ) از بیش تعین شده با ابعاد معین ، به نام مشبک و آرمسترانگی و مینرال وبطور صحیح آن کلیک نامیده می شود . در موارد دیگر آن مشبک صحیحتر است .متریال پوششی در این نوع سقف کاذب باید مضربی از طول و عرض شصت سانتیمتری باشد و نوع جنس آن به سفارش کارفرما است . مانند : الیاف فشرده و پلاکسی گلاس ( طلق ) و گچی و چوبی و آلومینیومی و یا موارد پیشنهادی دیگر باشد .

این نوع سقف کاذب بصورت آویزانی اجراء میگردد . که بهترین آویز مفتول گالوانیزه است .نگهدارنده آلومینیومی هم بهمین ترتیب اجرا ء میگردد ولی با اندکی تفاوت که بدین صورت می توان بیان کرد . که بر روی بدنه آن هیچ گونه شیار وزبانه وجود ندارد ، سپری ( نگهدارنده ) در طول معین تولید شده و بعداز رنگ شدن در طول شش وپنج ویا حتی کمتر به محل اجراء آورده می شود . و آن وقت به طول معین طراحی شده برش می خورد و نصب میگردد .تنوع رنگ در سپری آلومینیومی بیشتر است و تنوع در تولید شکل ظاهری آن است، که این مورد مزیت در این نوع سقف کاذب است .

این نوع سقف کاذب را در ارتفاع ، بهتر است با زیر سازی آهنی ( پروفیل ) اجرء گردد. این شرایط بستگی به محیط ومساحت اجرایی دارد . مانند ارتفاع از کف ، بلندی پشت سقف کاذب تا سقف اصلی ( برای بیش از دو متر ) و …ولی در موارد اجسام سنگین تر اجراء آن محتاج به زیر سازی جدا است.این سقف کاذب در حال حاضر از رایج ترین نوع سقف کاذب در داخل کشور است .

· سقف کاذب لوکسآلون ۱۵۰f

این سقف پوششی خاصی را دارا است. با ظاهری ساده و محکم ودرزبندی بین آن جزو معدود سقف ها است . و

به سه گونه می شود تعریف کرد نخست این نوع سقف کاذب به تنهایی کار شود و دیگری در سقف های ترکیبی و در آخر این سازه را در نما هم می شود بکار برد ( نمای داخلی ساختمان ونما خارجی ساختمان ) .

این سقف بصورت رول فرم تولید می شود . محصول تولید شده با عرض پانزده سانتی متر است . و طول بستگی به طرح اجریی دارد . این سقف بصورت آویزانی اجراء می شود با ساپورت های مفتولی ویا تسمه ای ودر موارد دیگر با بسته شدن زیر سازی به آهنکشی این عمل انجام می گردد.

ضخامت ورق تولیدی در این سقف کاذب پنج الی هفت دهم میلی متر است . جنس ورق آلومینیومی و یا ورقهای رنگین نیز میتواند باشد . در ضمن بصورت پانچ و بدون پانچ تولید می گردد .در مورد ی که این نوع سقف کاذب به تنهایی اجراء شود . امکان دسترسی به پشت سقف تقریبا” از بین می رود . ( در مورد لزوم دریچه بازدید ویا گونه ای دیگر می توان اجرا کرد که دسترسی به پشت سقف انجام شود ) پس در انتخاب سقف کاذب عامل دسترسی به پشت سقف مهمترین مسئله است.رنگ آمیزی برای این سقف به دلخواه است . جاسازی متعلقات سقف به صورت متنوع امکان پذیر است .